اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

بهره‌برداری از ۱۷۰ واحد صنعتی جدید تا پایان سال ۹۹

رئیس سازمان صمت گیلان با بیان اینکه با برنامه‌ریزی و پیش‌بینی انجام‌شده تا پایان سال ۹۹ بیش از ۱۷۰ واحد صنعتی در گیلان به بهره‌برداری خواهند رسید، گفت: با بهره‌برداری از این واحدهای صنعتی زمینه اشتغال قریب به دو هزار نفر را فراهم می‌شود.

بهره‌برداری از ۱۷۰ واحد صنعتی جدید تا پایان سال ۹۹

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، نشست تجلیل از برگزیدگان عرصه صنعت و معدن استان گیلان امروز در سالن بانک ملی استان و با حضور استاندار گیلان، نماینده وزارت صمت، تعدادی از نمایندگان مردم گیلان در مجلس شورای اسلامی، رئیس سازمان صمت استان، جمعی از مدیران و روسای سازمان‌های اقتصادی و فعالان اقتصادی و صنعتی برگزار شد.

رئیس سازمان صمت گیلان در این مراسم با بیان اینکه علی‌رغم فشارهای تحریمی و بحران ویروس کرونا به کوری چشم دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، تولید در استان گیلان همچنان پویاست، اظهار کرد: هم‌زمان با هفته دولت بیش از ۲۳ طرح صنعتی کوچک و بزرگ در گیلان با سرمایه‌گذاری بیش از هشت‌صد و ۴۸ میلیارد تومان و اشتغال یک هزار و ۱۶۷ نفر که به‌تدریج در نقاط مختلف گیلان افتتاح و به‌صورت هم‌زمان به بهره‌برداری خواهند رسید.

فرهاد دلق‌پوش با بیان اینکه با برنامه‌ریزی و پیش‌بینی انجام‌شده تا پایان سال ۹۹ بیش از ۱۷۰ واحد صنعتی در گیلان به بهره‌برداری خواهند رسید، گفت: با بهره‌برداری از این واحدهای صنعتی زمینه اشتغال قریب به دو هزار نفر را فراهم می‌شود و سرمایه‌گذاری آن‌ها به یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان می‌رسد.

وی با بیان اینکه امروزه به همت فرماندهان نبرد اقتصادی در گیلان بر قله افتخار ایستاده‌ایم، افزود: تولید و تأمین نیاز بیش از ۵۰ درصد مفتول‌های مسی کشور  در گیلان رقم خورده و تنها تولیدکننده صفحه کلاچ و جعبه‌فرمان برقی در کشور هستیم.

رئیس سازمان صمت گیلان با اشاره به تولیدات بهداشتی برای مبارزه با کرونا تصریح کرد: در شرایطی که جهان درگیر ویروس کرونا و در پی کشف دارو و واکسن این ویروس است به همت قابل‌ستایش متخصصان و تولیدکنندگان بخش دارویی گیلان توانستیم به یکی از داروهای مورد تجویز در درمان کرونا دست پیدا کنیم این‌ها همه از برکات همین نظام جمهوری اسلامی است.

دلق‌پوش با بیان اینکه در سال‌های قبل از پیروزی انقلاب اسلامی فقط ۶۰ واحد صنعتی در گیلان فعالیت داشت، افزود: هم‌اکنون در ۳۵ شهرک و یک شهر صنعتی بیش از دو هزار و ۹۴۸ واحد فعالیت دارند و اگر یک واحد قدیمی بنا به هر دلیلی دچار زوال و تعطیلی شده ولی به‌جایش صدها واحد صنعتی با تکنولوژی روز در استان احداث‌شده است.

وی با تأکید بر اینکه به‌غیراز موارد اشاره‌شده، ۱۸۰ واحد صنعتی نیمه‌تمام در دست احداث است که با پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد از سازمان ما جواز تأسیس دریافت کرده‌اند، گفت: پیش‌بینی می‌شود که با تکمیل آن‌ها ۶ هزار و ۵۸۹ نفر از جوانان در آن کارخانجات مشغول فعالیت شوند. 

گفتنی است از ۲۵ واحد صنعتی نمونه گیلانی با اهداء لوح و تندیس در پایان نشست تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول