اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

توقیف یک دستگاه کامیون حامل چوب قاچاق در سرخه

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سرخه از توقیف یک دستگاه کامیون حامل چوب قاچاق در این شهرستان خبر داد.

توقیف یک دستگاه کامیون حامل چوب قاچاق در سرخه

محمد راستین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سرخه اظهار کرد: یک دستگاه کامیون حاوی چوب قاچاق توسط مأموران پاسگاه افتر و مأموران گشت یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سرخه متوقف شد.

وی تصریح کرد: مأموران پاسگاه افتر و یگان حفاظت منابع طبیعی سرخه در محور سرخه- فیروزکوه به این کامیون حامل چوب مشکوک شدند و ضمن بازرسی و بررسی مدارک و مجوز حمل، آن را متوقف کردند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سرخه افزود: در بررسی‌های انجام‌شده مشخص شد، این کامیون بار خود را به‌صورت قاچاق و بدون مجوز قطع و پروانه از استان مازندران به مقصد شهرستان شاهرود حمل می‌کرد.

راستین با بیان اینکه این چوب‌های قاچاق از درختان جنگلی گونه‌های راش، ممرز، انجیلی و ... بود، بر اهمیت حفاظت از درختان جنگلی و برخورد قانونی با متخلفان و قاچاقچیان چوب تأکید کرد.

وی تصریح کرد: نیروهای یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری به‌صورت شبانه‌روزی آماده دریافت اخبار تخریب، تصرف زمین‌های ملی، آتش‌سوزی و قطع درختان جنگلی از طریق سامانه تلفنی ۱۵۰۴ هستند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سرخه از تشکل‌های مردم‌نهاد، همیاران طبیعت، دهیاران، شوراهای اسلامی شهر و روستا خواست، برای مشارکت در حفاظت از منابع طبیعی، گزارش‌های خود را مبنی بر تخریب، تصرف و قطع غیرمجاز درختان را با این سامانه اطلاع دهند.

راستین از رانندگان حمل چوب‌های باغی و غیرباغی خواست تا مجوزهای لازم برای حمل چوب را از ادارات منابع طبیعی دریافت و در مهلت زمانی مشخص‌شده تردد کنند.

انتهای پیام/۷۴۰۲۰/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول