اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

آتش در کوه دلا تحت کنترل است

مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست استان آتش در کوه دلا اندیکا تحت کنترل درآمد.

آتش در کوه دلا تحت کنترل است

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، محمد جواد اشرفی مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد : با تلاش شبانه‌روزی و مشارکت جمعی نیروهای یگان حفاظت محیط زیست، منابع طبیعی، انجمن‌های زیست محیطی، کوهنوردان، کادر پروازی سپاه، هلال احمر و جوامع محلی، آتش در قله دلا کنترل شد و نیروها هم اکنون در حال پاکسازی منطقه جهت جلوگیری از شعله ورشدن مجدد آتش هستند.

وی افزود: بالگردهای آبپاش نیز همچنان در منطقه حضور داشته و در کار خنکسازی ‌منطقه مشارکت دارند.

اشرفی ضمن قدردانی از تلاش شبانه‌روزی همه کسانی که در کنترل این آتش‌سوزی نقش داشته‌اند، از مردم و خصوصاً مرتعداران منطقه خواست تا در حفظ و حراست از محیط زیست و منابع طبیعی در منطقه تلاش بیشتری داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس، آتش‌سوزی در کوه دلا مناطق حفاظت شده شیمبار از روز جمعه گذشته بیست و چهارم مردادماه آغاز شد و متاسفانه در این آتش سوزی برابر برآوردهای اولیه ۱۵۰ هکتار پوشش گیاهی،مرتعی و درختان منطقه طمعه حریق شدند و از دلایل طولانی شدن حریق وضعیت توپوگرافی منطقه، شیب تند، صعب‌العبور بودن، پوشش مرتعی بالا و باد های شدید اعلام شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول