اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

دیپلمات پیشین آمریکا: واشنگتن به دولت فعلی افغانستان وفادار نیست

یک دیپلمات پیشین آمریکا گفت: آمریکا نه تنها طالبان را در افغانستان شکست نداده بلکه این کشور به دنبال ایجاد حکومتی هم نبوده که بتواند به تنهایی طالبان را شکست بدهد.

دیپلمات پیشین آمریکا: واشنگتن به دولت فعلی افغانستان وفادار نیست

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، «لورل میلر»، نماینده‌ ویژه پیشین آمریکا در امور افغانستان و پاکستان تاکید کرد که آمریکا به بازیگران حکومت فعلی افغانستان وفادار نمی‌باشد و ممکن است با چهره‌های دیگر در این کشور وارد شراکت شود.

میلر در نشست اندیشکده «بروکینگز» گفت که در دوران جنگ سرد آمریکا با شبکه حقانی و شماری از افراد دیگر کار می‌کرد، اما بعدتر این کشور با این گروه‌ها دشمن شد.

وی که در حال حاضر رییس بخش آسیایی گروه بین‌المللی بحران است در این برنامه گفت که ممکن است آمریکا با چهره‌های دیگر در افغانستان وارد شراکت شود.

نماینده‌ ویژه پیشین آمریکا در امور افغانستان و پاکستان همچنین افزود که آمریکا در افغانستان طالبان را شکست نداده و نمی‌تواند شکست دهد.

وی افزود که آمریکا نه تنها طالبان را در افغانستان شکست نداده بلکه این کشور به دنبال ایجاد حکومتی هم نبوده که بتواند به تنهایی طالبان را شکست بدهد.

میلر تاکید کرد که خروج آمریکا از افغانستان بدون دستیابی به یک توافق صلح، منجر به یک جنگ داخلی طولانی مدت در افغانستان خواهد شد.

این دیپلمات پیشین آمریکایی در ادامه گفت که وضعیت در افغانستان برای یک توافق صلح در حال پیشرفت نیست بلکه در حال بدترشدن می‌باشد.

انتهای پیام/ ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول