اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

عشایر نهاوند به مناطق قشلاقی کوچ می‌کنند

رئیس اداره امور عشایری نهاوند گفت: عشایر مستقر در نهاوند طبق پروتکل های بهداشتی به مناطق قشلاقی کوچ می‌کنند.

عشایر نهاوند به مناطق قشلاقی کوچ می‌کنند

ابوالقاسم بنی‌هاشمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نهاوند اظهار کرد: به منظور پیشگیری از انتقال بیماری کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در هنگام کوچ، هماهنگی‌های لازم با مراکز امور عشایری مناطق قشلاقی به عمل آمده است.

وی با بیان اینکه به منظور هماهنگی و کنترل عشایر هنگام کوچ جلسه‌ای بین این مرکز با مرکز عشایری دهلران که از مناطق هدف عشایر در فصل کوچ است برگزار شد افزود: در این جلسه که مدیران کل امور عشایری استان‌های ایلام،کرمانشاه  و فرماندار دهلران نیز حضور داشتند هماهنگی‌های لازم برای ورود عشایر به منطقه انجام گرفت.

رئیس اداره امور عشایری نهاوند اضافه کرد: قرار شد عشایر هنگامی که به مناطق قشلاقی وارد می‌شوند باید از پنج کیلومتری شهر عبور کرده و وارد حریم شهرهای سر راه نشوند در غیر این صورت با آنان برخورد می‌شود.

وی افزود: مقرر شد به خانواده‌های عشایری مستقر در نهاوند اعلام شود که حتی‌الامکان گوسفندان و دام‌های خود را با ماشین به عرصه‌های منابع طبیعی مناطق مورد نظر انتقال دهند.

بنی هاشمی اظهار کرد: در حال حاضر ۲۱۰ خانوار عشایری در ۹ عرصه منابع طبیعی شهرستان قرار دارند که تا ابتدای آذرماه در نهاوند حضور خواهند داشت.

انتهای پیام/ 3140/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول