اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

جانز هاپکینز: مبتلایان به کرونا در آمریکا از 5.5 میلیون نفر عبور کردند

طبق جدیدترین آمار دانشگاه «جانز هاپکینز، در در ۲۴ ساعت گذشته، با ابتلای دستکم ۴۸ هزار و ۲۹ مورد جدید، شمار کلی مبتلایان به کرونا در آمریکا از مرز 5.5 میلیون نفر عبور کرد.

جانز هاپکینز: مبتلایان به کرونا در آمریکا از 5.5 میلیون نفر عبور کردند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، طبق جدیدترین آمار و ارقام دانشگاه «جانز هاپکینز»، در ۲۴ ساعت گذشته، با ابتلای دستکم ۴۸ هزار و ۲۹ مورد جدید، مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا به پنج میلیون و ۵۲۹ هزار و ۸۲۴ نفر رسید.

این آمار و ارقام همچنین نشان می‌دهد که در ۲۴ ساعت گذشته، دستکم یکهزار و ۳۷۸ نفر دیگر بر اثر ابتلا به «کووید-۱۹» در آمریکا جان خود را از دست دادند تا شمار کلی قربانیان این ویروس ناشناخته در این کشور به ۱۷۳ هزار و ۱۷۷ نفر برسد.

مقایسه آمار و ارقام جدید دانشگاه جانز هاپکینز با آمار و ارقام یک روز قبل این مرکز نشان می‌دهد که تعداد مبتلایان به این ویروس ناشناخته و همچنین تعداد قربانیان آن در ایالات متحده آمریکا همچنان روندی صعودی داشته است.

 

از طرف دیگر، پایگاه اطلاع‌رسانی «ورلدومیترز»، مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا را پنج میلیون و ۷۰۰ هزار و ۹۳۱ نفر و مجموع قربانیان آن را در این کشور ۱۷۶ هزار و ۳۳۷ نفر گزارش کرده است.

پایگاه اطلاع‌رسانی «کووید یو اس ای» که اخبار مربوط به شیوع ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا را مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌دهد، گزارش کد که ایالت کالیفرنیا با ۶۴۷ هزار و ۱۵۷ مورد ابتلا و ۱۱ هزار و ۶۹۰ مورد فوتی همچنان کانون بیماری همه‌گیر کرونا در آمریکا است.

ایالت فلوریدا با ۵۸۴ هزار و ۴۷ مورد ابتلا و ۹ هزار و ۹۳۲ مورد فوتی و ایالت تگزاس با ۵۷۴ هزار و ۶۳۳ مورد ابتلا و ۱۰ هزار و ۹۳۴ مورد فوتی در رده‌های دوم و سوم ایالات آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان به ویروس کرونا قرار دارند.

ایالت نیویورک که زمانی بعنوان کانون بیماری همه‌گیر کروناویروس در آمریکا محسوب می‌شد، هم‌اکنون با ۴۲۷ هزار و ۲۰۲ مورد ابتلا در رده چهارم ایالات آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان به کووید-۱۹ قرار دارد اما با ۳۲ هزار و ۸۶۵ مورد فوتی، همچنان بیشترین تعداد قربانیان کرونا در آمریکا را به خود اختصاص داده است.

طبق آمار دانشگاه جانز هاپکینز، دستکم 22 میلیون و 411 هزار و 300 نفر از مردم سراسر جهان به ویروس کرونا آلوده شده‌اند و از آن میان 787 هزار و 672 نفر جان خود را از دست دادند و دستکم 14 میلیون و 333 هزار و 914 نفر بهبود یافته‌اند.

ایالات متحده همچنان در صدر کشورهای جهان با بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا و قربانیان این ویروس قرار دارد و پس از آن برزیل با سه میلیون و ۴۵۶ هزار و ۶۵۲ مورد ابتلا و ۱۱۱ هزار و ۱۰۰ مورد فوتی و هند با دو میلیون و ۸۳۶ هزار و ۹۲۵ مورد ابتلا و ۵۳ هزار و ۸۶۶ مورد فوتی در رده‌های دوم و سوم کشورهای جهان با بیشترین تعداد مبتلایان به ویروس «کووید-۱۹» قرار گرفته‌اند.

 

با تسریع شیوع کرونا در ایالات متحده آمریکا، دکتر «دبورا بریکس» یکی از مشاوران کلیدی دولت دونالد ترامپ در زمینه ویروس کرونا روز گذشته (چهارشنبه) طی یک کنفرانس خبری در «آرکانزاس» ضمن ابراز تأسف از پاسخگویی اولیه ایالات متحده به شیوع کرونا تصریح کرد که ای کاش آمریکا نییز همچون ایتالیا با سرعت عمل و با سختگیری بیشتر قوانین مربوط به قرنطینه را اجرا می‌کرد تا این ویروس قابل کنترل‌تر می‌شد و تا این اندازه پیشروی نمی‌کرد.

وی در این خصوص توضیح داد: «ای کاش وقتی به سراغ قوانین قرنطینه رفتیم، همچون ایتالیا عمل می‌کردیم اما وقتی ایتالیا قرنطینه را اعمال کرد، مردم اجازه خارج شدن از خانه‌هایشان را نداشتند و نمی‌توانستند بیشتر از یک ساعت و آن هم یک بار در دو هفته‌ برای خرید مواد غذایی از خانه بیرون بیایند و باید برای این کار هم مجوز دریافت می‌کردند. آمریکا در زمینه اجرای ممنوعیت‌ها عملکرد خوبی نداشت».

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول