اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

بیش از 300 اقدام تروریستی عناصر داعش و القاعده در استان البیضاء یمن

وزارت کشور یمن اعلام کرد، عناصر تکفیری داعش و القاعده طی پنج سال گذشته بیش از 300 عملیات تروریستی در استان البیضاء در مرکز یمن انجام داده‌اند.

بیش از 300 اقدام تروریستی عناصر داعش و القاعده در استان البیضاء یمن

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دستگاه‌های امنیتی وزارت کشور دولت نجات ملی یمن بسیاری از عملیات‌های تروریستی عناصر داعش و القاعده را طی پنج سال گذشته در استان «البیضاء» در مرکز یمن رصد کرده‌اند.

بر اساس گزارش آمار مرکز اطلاع‌رسانی امنیتی این وزارتخانه، عناصر داعش و القاعده از ژانویه ۲۰۱۵ تا می ۲۰۲۰ بیش از ۳۲۷ عملیات جنایتکارانه در این استان انجام داده‌اند که از جمله آنها کمین‌های مسلحانه، ترور و منفجر کردن بمب بوده است.

بنا به گزارش «المسیره»، در ادامه این گزارش آمده: عناصر تکفیری در استان البیضاء ۱۹۴ عملیات انفجار بمب در مسیرها و مقابل منازل انجام داده‌اند.

همچنین این عناصر ۲۷ بار اقدام به ترور کرده‌اند که ۱۱ بار شکست خورده است. تروریست‌های داعش و القاعهده ۵۹ بار نیز نیروهای امنیتی و ارتش یمن را هدف گرفته‌اند.

هفته جاری، سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن از آزادسازی بیش از هزار کیلومتر مربع از استان البیضاء خبر داد و گفت که بیش از ۲۵۰ نفر از تروریست‌های القاعده و داعش کشته یا زخمی شده‌اند.

سریع  در نشستی خبری در باره جزئیات عملیات نظامی نیروهای ارتش یمن علیه ائتلاف سعودی و اماراتی و «تروریست‌های اجیر شده» این ائتلاف گفت که نیروهای یمنی موفق شده‌اند دراین عملیات به حضور متجاوزان و دشمنان در شهرستان «ولد ربیع» و اطراف آن پایان داده‌اند و حدود هزار کیلومتر مربع را آزاد کرده‌اند.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول