اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

ضرورت انجام معاملات ملکی در واحدهای صنفی پروانه‌دار

رئیس اتاق اصناف مشهد بر ضرورت انجام معاملات ملکی در واحدهای صنفی پروانه دار تاکید کرد.

ضرورت  انجام معاملات ملکی در واحدهای صنفی پروانه‌دار

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی اتاق اصناف مشهد محمود بنانژاد مشهدی ابراز کرد: در راستای مشاوره صحیح و صادقانه، سامانه کشوری به نام سامانه املاک کشور  برای ثبت معاملات تهیه و تدوین شد که در آن احراز هویت هر دو طرف انجام شده و امکان هرگونه تخلف، جعل اسناد و مدارک از طرفین  و حتی متصدی واحد صنفی مورد نظر سلب می شود.

وی اضافه کرد: افرادی که قصد انجام معاملات ملکی را دارند باید به داشتن مجوز فعالیت یا همان پروانه کسب واحد صنفی توجه داشته و از متصدی واحد صنفی قرارداد چاپی مورد معامله را به همراه هولوگرام درخواست کنند، زیرا دسترسی ثبت مورد معامله به اضافه برچسب هولوگرام تنها مختص واحدهای صنفی پروانه دار است.

عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف ایران تصریح کرد: احراز هویت افراد از طریق سامانه یکی از مهمترین مواردی است که باعث می شود ملک مورد معامله از طریق ثبت احوال شناسایی و امکان چند بار فروش یا اجاره آن از افراد سودجو سلب شود، زیرا پس از ثبت مورد معامله، چنانچه ملک به غیر واگذار شده باشد تقدم و تأخر واگذاری آن در سامانه مشخص شده و به این ترتیب از ضرر و زیان خریدار جلوگیری به عمل می آید.

وی با اشاره به اینکه در قراردادهای دستی تاریخ دستی وارد شده و امکان کلاهبرداری به ویژه در واحدهای صنفی بدون پروانه خواهد بود، تأکید کرد: هموطنان و به ویژه همشهریان عزیز توجه داشته باشند هر معامله ای که می خواهند انجام دهند علاوه بر توجه به پروانه کسب، حتما از بنگاهدار قرار داد چاپی با هولوگرام را درخواست کنند تا دچار عواقب همچون کلاهبرداری افراد سودجو نشوند. 

بنانژاد خاطرنشان کرد: افراد پروانه دار مجاب به رعایت قانون هستند و چنانچه شکایتی علیه واحد صنفی پروانه دار شود، محکم‌تر می توان در خصوص این افراد اعمال قانون کرد، بنابراین باز هم تأکید می شود هموطنان مورد معامله خود را حتما در واحدهای صنفی پروانه دار و با درخواست قرار داد چاپی همراه با هولوگرام انجام دهند. 

انتهای پیام/ 70071

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول