اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

کمک 12 میلیارد ریالی بنیاد برکت رضوی به سیل‌زدگان روستای چم‌مهر پلدختر

مدیرعامل بنیاد برکت رضوی گفت: ۱۲ میلیارد ریال از سوی آستان قدس رضوی به احداث ۳۴ واحد سیل زدگان روستای چم مهر پلدختر کمک شده است.

کمک 12 میلیارد ریالی بنیاد برکت رضوی به سیل‌زدگان روستای چم‌مهر پلدختر

محمد حسین استاد آقا عصر چهارشنبه در حاشیه افتتاح ۳۴ واحد احداثی سایت سیل زدگان روستای چم مهردر گفت و گو با خبرنگار فارس در پلدختر اظهار داشت: از ابتدای جریان سیل فروردین ماه سال ۹۸ 13در بازدید از منطقه گزارشی ازمشکلات مردم آسیب دیده این روستا تهیه شد و حدود ۱۷ ماه است که آستان قدس رضوی در کنار مردم سیل زده این روستا سعی کرده با انجام وظیفه غمخوار مردم باشد.

وی افزود: بسیاری از خیران با نیت کمک به سیل زدگان شهرستان پلدختر به منطقه ورود پیدا کردند و سه باب مدرسه توسط آستان قدس رضوی دراین شهرستان احداث شد.

مدیرعامل بنیاد برکت رضوی گفت: مدارس تخریب شده از سیل زینبیه (س) و شهید کاییدی شهر پلدختر بازسازی و در اول مهرماه سال گذشته تحویل داده شد ویک باب مدرسه احداثی از سوی خیران نیز در روستای چشمه شیرین این شهرستان احداث شده که کار آن رو به اتمام است و در ۱۵ شهریور سال جاری همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید تحویل خواهد شد.

وی افزود: آستان قدس رضوی در جریان سیل فروردین ماه ۹۸ به عنوان دستگاهی که باید سفیر مهربانی امام رضا (ع) باشد، در کنار مردم سیل زده بوده و می‌باشد.

استاد آقا یادآورشد: ۷۰ گروه جهادی از طرف معاون محرومیت زدایی آستان قدس رضوی در جریان سیل سال گذشته برای حضور در مناطق سیل زده پلدختربرنامه‌ریزی شد و حدود یک میلیارد تومان برای پاکسازی انجیرستان‌های بخش معمولان شهر پلدختر از گل و لای هرینه شد و در راستای رفع مشکلات مردم سیل زده ۱۰۰ شغل جدید در این مناطق احیا شد.

 وی افزود: حدود ۲۰۰ هزار پرس غذای گرم در ابتدای سیل سال گذشته از طریق راه اندازی آشپزخانه‌های آستان قدس رضوی در مناطق سیل‌زده پلدختر در اختیار مردم آسیب دیده قرار گرفت.

مدیرعامل بنیاد برکت گفت: 100 هزار قرص نان در ایام سیل با استقرار نانوایی منتصب به آستان قدس رضوی در راستای کمک به مردم بین آنها توزیع شد و حدود ۲ میلیارد تومان اقلام ضروری در اختیار سیل زدگان پلدختر قرار گرفت.

 وی افزود: تاکنون حدود ۳۵ میلیارد تومان برای ایجاد ۵۰۰ شغل در شهرهای پلدختر و معمولان توسط آستان قدس رضوی سرمایه‌گذاری شده و اگر این بخش به ثمر بنشیند آمادگی ادامه فعالیت داریم.

 استاد آقا یادآور شد: آستان قدس رضوی مسئول محرومیت‌زدایی در کشور نیست و به طور طبیعی وظیفه آن خدمت در محیط حرم امام رضا (ع)است اما از جایی که مقام معظم رهبری در حکمی به تولیت فرمودند کمک حال دستگاه‌ها باشید در خدمت‌رسانی به مردم سیل زده ورود کرده است. 

وی افزود: ۳۴ واحد احداثی روستای سیل زده چم مهر پلدختر، هر واحد از طریق بنیاد مسکن میزان ۶۵ میلیون تومان وام و بلاعوض دریافت کردند که آستان قدس رضوی در زمانی که کار و فعالیت این واحدها در سایت سیل‌زدگان متوقف شده بود ورود پیدا کرده و از طریق جمعیت امام رضایی‌ها با حضور پیمانکاران فعالیت این واحد‌ها را آغاز کرد.

مدیرعامل بنیاد برکت رضوی گفت: آستان قدس رضوی برای ساماندهی مردم سیل‌زده روستای چم مهر ورود پیدا کرد و تاکنون حدود ۱۲ میلیارد ریال در این راستا هزینه کرده است. 

استاد آقا یادآور شد: هنگام استقرار ساکنان سایت 34 واحد چم مهر در منازل احداثی آستان قدس رضوی نیز به هر کدام از این واحدها یک فرش اهدا می‌‌کند.

در پایان لوح قاب شده اهدایی آستان قدس رضوی با هدف فراموش نشدن لطف و مهر و توجه آقا امام رضا(ع) در دل این مردم آسیب دیده، اهدا شد.

انتهای پیام 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول