اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

اعلام آمادگی کرمانشاه برای ارائه آموزش فنی و حرفه‌ای در حلبچه عراق

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه از اعلام آمادگی برای ارائه آموزش فنی و حرفه‌ای در حلبچه عراق خبر داد و گفت: کرونا همه چیزی را به هم ریخته و با وجود اعلام آمادگی ما، فعلا طرف عراقی پاسخی نداده است.

اعلام آمادگی کرمانشاه برای ارائه آموزش فنی و حرفه‌ای در حلبچه عراق

یاور محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه در توضیح فعالیت آموزشگاه فنی و حرفه‌ای احداث شده در شهرک صنعتی بیستون، اظهار داشت: یکی از حوزه‌های گسترده آموزشی فنی و حرفه‌ای در حوزه صنایع است که روز به روز با افزایش آن، تقاضا برای آموزش و توانمندسازی بیشتر می‌شود.

وی ادامه داد: ظرفیت کارگاه‌های آموزش فنی و حرفه‌ای در این زمینه محدود است و از سوی دیگر آموزشگاه‌های آزاد هم به لحاظ توان مالی پایین و فضای فیزیکی محدود، عملا امکان آموزش سنگین را ندارند، بنابراین براساس تفاهم‌نامه کشوری با خانه صنعت، معدن و تجارت کشور، مجوز ایجاد یک مرکز آموزش مهارتی در شهرک صنعتی بیستون صادر شد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه تصریح کرد: در این قضیه خلاء جدی داشتیم با این اقدام این خلاءها پوشش داده می‌شود و با برآورده شدن نیاز آموزشی کارگاه‌ها، واحدهای تولیدی و صنعتی، کیفیت کار افزایش می‌یابد.

محمدی اشاره‌ای نیز به تفاهم‌نامه‌ استاندار کرمانشاه با استاندار حلبچه در خصوص پوشش آموزش فنی و حرفه‌ای حلبچه عراق داشت و افزود: این تفاهم‌نامه قبل از شیوع ویروس کرونا در راستای تبادل تجربیات در حوزه مهارتی و انتقال دانش برای تربیت نیروی انسانی بسته شد که با شیوع این ویروس همه‌چیز به هم ریخت.

وی ادامه داد: اخیرا امیدوار هستیم با بازگشایی مرزهای استان انتقال اطلاعات صورت گیرد، در همین راستا ما برنامه‌ریزی‌های برای اعزام مربی، پذیرش کارآموز، پیش‌بینی‌های لازم برای بحث دوره‌های آموزشی کوتاه مدت و بلند مدت و بحث نیازسنجی انجام داده‌ایم، اما هنوز طرف عراقی در بحث تعهداتی که داده پای کای نیامده است.

انتهای پیام/پ
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول