اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تأکید «جین بک اف» بر علامت‌گذاری مرزهای قرقیزستان با ازبکستان و تاجیکستان

رئیس جمهور قرقیزستان در دیدار با معاون نخست وزیر این کشور بر ادامه فعالیت کمیسیون علامت‌گذاری مرزهای مشترک با ازبکستان و تاجیکستان تاکید کرد.

تأکید «جین بک اف» بر علامت‌گذاری مرزهای قرقیزستان با ازبکستان و تاجیکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، «سارانبای جین‌بک‌اف» رئیس جمهور قرقیزستان در دیدار با «اکرم مدومراف» معاون نخست وزیر قرقیزستان بر ادامه فعالیت کمیسیون علامت‌گذاری مرزهای مشترک با ازبکستان و تاجیکستان  تأکید کرد.

وی گفت: حتی با توجه به شیوع ویروس کرونا باید فعالیت کمیسیون علامت‌گذاری مرزهای مشترک با تاجیکستان و ازبکستان ادامه یابد.

رئیس جمهور قرقیزستان تصریح کرد: کابینه وزرا علیرغم کمبود بودجه  باید توجه بیشتری به برنامه‌های توسعه استان «باتکن» کند چرا که در آن منطقه بسیاری از درگیری‌های مرزی رخ می‌دهد.

مدومراف نیز در این دیدار اظهار داشت: «بیشکک» مذاکره با دولت ازبکستان و تاجیکستان در سطح معاونان نخست وزیران دو کشور را برنامه‌ریزی می‌کند.

وی افزود: تلاش بسیار برای جلوگیری از وقوع درگیری‌ها در مناطق مرزی انجام می‌شود و مقامات نهادهای امنیتی پیوسته با ساکنان آن مناطق دیدار کرده و مشکلات آنها را پیگیری می‌کنند.

طول مرزهای مشترک بین قرقیزستان و ازبکستان بیش از 1300 کیلومتر است و حدود 5 درصد از آن هنوز علامت‌گذاری نشده است.

طول مرزهای مشترک بین قرقیزستان و تاجیکستان 976 کیلومتر است که تاکنون دولت‌های 2 کشور موفق به علامت‌گذاری 519 کیلومتر از آن شدند.

زمین‌های مورد اختلاف منجر به وقوع درگیری‌های مختلف می‌شود.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول