اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

انجام مطالعات تخصصی در بخش علم و فناوری برنامه هفتم توسعه کشور

رئیس مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی اعلام کرد: این مؤسسه با استفاده از ظرفیت‌های موجود نظیر کارگروه برنامه هفتم توسعه آموزش‌عالی، میز آینده‌پژوهی و کنسرسیوم دانشگاه‌پژوهی، نسبت به انجام مطالعات پشتیبان اقدام می‌کند.

انجام مطالعات تخصصی در بخش علم و فناوری برنامه هفتم توسعه کشور

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، نسرین نورشاهی، رئیس مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی در نشست مجازی معاونان آموزشی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی اعلام کرد: این مؤسسه با استفاده از ظرفیت‌های موجود نظیر کارگروه برنامه هفتم توسعه آموزش‌عالی، میز آینده‌پژوهی و کنسرسیوم دانشگاه‌پژوهی، نسبت به انجام مطالعات پشتیبان این برنامه اقدام می‌کند.

در این نشست مجازی که صبح امروز (سه‌شنبه) با حضور غلامی، وزیر علوم و خاکی صدیق، معاون آموزشی وزارت علوم در محل این وزارت برگزار شد، نورشاهی با اشاره به همکاری دانشگاه‌ها در انجام مطالعات پشتیبان برنامه هفتم توسعه آموزش عالی اظهار داشت: در آستانه تدوین برنامه هفتم توسعه آموزش عالی و با توجه به جایگاه موسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی به عنوان پشتیبان فکری وزارت علوم و همچنین ماموریت‌های جدید محوله به موسسه، سعی داریم که مطالعات پشتیبان این برنامه را انجام دهیم.

وی با اشاره به محورهای اصلی این مطالعات افزود: در این خصوص می‌توان به مواردی از قبیل بررسی و مرور ۶برنامه توسعه آموزش عالی، اهم چالش‌های برنامه ششم توسعه و ایده‌ها، طرح‌ها و برنامه‌های پیشنهادی برای برنامه هفتم اشاره کرد.

نورشاهی افزود: در حال حاضر طرح‌هایی نظیر پایش تجربیات اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه‌ها درخصوص آموزش الکترونیکی در مرحله طراحی و جلب حمایت و مشارکت دانشگاه‌ها قرار دارد.

رئیس موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی در ادامه گفت: همچنین در این موسسه، طرح رصد اشتغال فارغ‌التحصیلان با همکاری دانشگاه‌ها در حال اجراست و طرح سنجش وضعیت آموزش مهارت‌های شغلی و اشتغال پذیری در بخش پایلوت و اطلاع‌رسانی به دانشگاه‌ها قراردارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول