اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

درخواست حماس از پارلمان‌ها و سران جهان برای حمایت از فلسطین

عضو دفتر سیاسی حماس در گفت‌وگویی با روزنامه‌نگاران برزیلی خواستار حمایت جهانی از فلسطین شد و افزود، برخی کشورها نباید از فلسطین به عنوان پُل برای خواسته‌های خود استفاده کنند.

درخواست حماس از پارلمان‌ها و سران جهان برای حمایت از فلسطین

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «خلیل الحیه» عضو دفتر سیاسی جنبش حماس در گفت‌وگویی با روزنامه‌نگاران برزیلی که از طریق اینترنت انجام شد خواستار حمایت پارلمان‌های جهان و رهبران سیاسی از مسأله فلسطین در مقابل توطئه‌های رژیم صهیونیستی شد.

بر اساس گزارش گروه اطلاع‌رسانی «الاعلام الحربی» شاخه فلسطین، الحیه در این گفت‌وگوی اینترنتی خواستار تشریک مساعی برای فاش کردن جنایات رژیم اشغالگر شد و گفت: صحبت ما با تمام جهان این است که مسؤولیت سیاسی و انسانی شما، ایستادن در کنار ملت فلسطین است همانگونه که طی دوره‌های گذشته در برابر اشغالگری‌ها علیه خودتان ایستاده‌اید.

وی از آزادگان جهان درخواست کرد فریب بودن سیاست آمریکا را فاش کنند، آمریکایی که تلاش می‌کند به کار «آنروا» (آژانس امداد و کاریابی ویژه فلسطینی‌ها وابسته به سازمان ملل) پایان دهد تا مسأله فلسطین و آوارگان تمام شود.

این عضو حماس در ادامه بر موضع حماس در رد سازش با رژیم صهیونیستی تأکید کرد و از تمام کشورهایی که این کار را انجام داده‌اند، خواست فورا این روابط را قطع کنند و از فلسطین به عنوان پلی برای عبور به سمت منافع خود استفاده نکنند.

الحیه اقدام امارات در عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را محکوم کرد و هشدار داد، هر دولتی که پا جا پای امارات بگذارد، اشغالگری را تقویت کرده است.

وی تأکید کرد، سیاست آمریکا و رژیم صهیونیستی در تلاش است واقعیت‌هایی را تحمیل کند که زیاد طول نخواهد کشید و در برابر توانایی‌های فلسطینی‌ها و اصرار آن برای گرفتن حقوق خود، دوام نخواهد داشت.

الحیه ادامه داد، امکان ایجاد دولت فلسطینی در مرزهای ۱۹۶۷ در دسترس نیست زیرا طرح اشغال (الحاق) چیزی از اراضی فلسطینی باقی نخواهد گذاشت.

وی تأکید کرد، راهی به جز مقابله همه‌جانبه در مقابله با اشغالگر وجود نددارد و باید بر روی یک چشم‌اندازی فلسطینی فراگیر توافق شود.

الحیه در پایان اعلام کرد، رژیم صهیونیستی محاصره علیه غزه را تشدید می‌کند زیرا به اهدافی که به خاطر آنها جنگ به راه انداخته ، نرسیده است. مقاومت معادلات درگیری را بر این رژیم تحمیل خواهد کرد و قادر به افسار زدن به آن است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول