اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

برگزاری نخستین دوره داوری کوراش به صورت ملی برای آقایان و بانوان در زاهدان

رئیس هیئت ووشو سیستان و بلوچستان گفت: اولین دوره داوری کوراش به صورت ملی درجه سه در بخش بانوان و آقایان از مورخ27 مرداد ماه لغایت 30 مرداد ماه در زاهدان در حال برگزاری است.

برگزاری نخستین دوره داوری کوراش به صورت ملی برای آقایان و بانوان در زاهدان

عباس شیبک امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: اولین دوره داوری کوراش به صورت ملی درجه سه در بخش بانوان و آقایان از مورخ27 مرداد ماه لغایت 30 مرداد ماه در زاهدان در حال برگزاری است.

رئیس هیئت ووشو سیستان و بلوچستان افزود: در این دوره که با حضور استاد کورش خسرو یار که عضو مجمع جهانی داوری کوراش و همچنین نایب رییس انجمن کوراش کشور و جزء مدرسین بین المللی این رشته است برگزار میشود.

این مسؤول ادامه داد: به صورت صبح و عصر که کلاس تئوری آن در سالن اجتماعات دهکده المپیک برگزار شد و دوره عملی آن نیز در مجموعه ورزشی دانشگاه آزاد در حال برگزاری است.

شیبک بیان کرد: 7 استان سیستان و بلوچستان،خراسان شمالی، زنجان، قزوین، اصفهان، چهارمحال بختیاری و کرمان در این دوره شرکت کردند.

رئیس هیئت ووشو سیستان و بلوچستان گفت: این رشته برای اولین بار است که در استان سیستان و بلوچستان راه اندازی شده قبلا این رشته تحت نظر جودو بود اما الان نزدیک به 8 ماه است که این رشته از بدنه جودو جدا شده و تحت پوشش هیئت وشووی استان سیستان و بلوچستان  قرار گرفته است.

وی افزود: با توجه به اینکه در یک رشته ورزشی محلی در استان سیستان و بلوچستان به نام کشتی کچ گردان ورزشکاران استان فعال هستند و این رشته نیز شبیه به آن است ما در صددیم که بتوانیم بچه های کشتی کچ گردان و سایر رشته هایی که شبیه این رشته  است را سازماندهی کرده و برای مسابقات آسیایی و جهانی آماده کنیم این رشته در تمام  مسابقات رسمی، جهانی، آسیایی بازیهای داخل سالن ، المپیک و هنرهای رزمی بازی‌های ساحلی حضور دارد و ما میتونیم در آینده از این رشته مدالهای زیادی را کسب کنیم.

شیبک بیان کرد: در اولین دوره هم از استان سیستان و بلوچستان نزدیک 20 نفر خانم و آقا حضور دارند که از شهرهای چابهار، زابل، زهک زاهدان حضور پیدا کردند و جای افتخار دارد برای هیئت ووشوی سیستان و بلوچستان که در اولین حرکتش توانست به صورت ملی داوری این رشته را برگزار کند.

 

انتهای پیام/3139

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول