اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

کتاب و کتابخوانی مظلوم واقع شده است

نماینده مردم شهرستان ماهنشان و ایجرود در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ترویج فرهنگ مطالعه در استان گفت: کتاب و کتابخوانی مظلوم واقع شده است و بیشتر باید به آن توجه کرد.

کتاب و کتابخوانی مظلوم واقع شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سید مرتضی خاتمی صبح امروز در دیدار با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی زنجان اظهار کرد: پرداختن به کتاب و کتاب‌خوانی امروزه یکی از دغدغه‌های اصلی به شمار می‌رود به همین منظور ایجاد و راه‌اندازی کتابخانه در اقصی نقاط کشور یکی از ملزومات اساسی به شمار می‌رفت که خوشبختانه این امر مهم چند سالی است که بیش‌ از پیش در کشور ما رونق گرفته است.
نماینده مردم شهرستان ماهنشان و ایجرود در مجلس شورای اسلامی افزود: کتابخانه عمومی می‌تواند همسو با مسؤولان فرهنگی با اعمال سیاست‌های برنامه‌ریزی‌شده، فرهنگ کتاب‌خوانی را در جامعه نهادینه کند به‌ شرط آنکه نگاه ویژه و جدی‌تری به کتابخانه‌ها شود.

وی با تأکید بر ترویج فرهنگ مطالعه در استان گفت: کتاب و کتابخوانی مظلوم واقع شده است و بیشتر باید به آن توجه کرد.
خاتمی همچنین بر ضرورت رفع مشکلات معیشتی کتابداران تاکید و ابراز امیدواری کرد: با حمایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مشکلات بودجه‌ای نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اصلاح شود تا شاهد فعالیت بهتر کتابخانه‌های عمومی و ترویج بیشتر فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه باشیم.
در ادامه نیز نیز مدیرکل کتابخانه های عمومی زنجان ضمن ارائه گزارشی از وضعیت کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌های ماهنشان و ایجرود، گفت: در حال حاضر چهار باب کتابخانه در شهرستان ماهنشان و ۶ باب کتابخانه در شهرستان ایجرود وجود دارد که مشغول خدمات‌رسانی به شهروندان هستند.
وی با اشاره به برخی مشکلات بودجه‌ای نهاد کتابخانه‌های عمومی گفت: کتابخانه‌های عمومی در کشور ما مظلوم واقع شده‌اند، نیم درصد از درآمد شهرداری‌ها جوابگوی نیاز آن‌ها نیست و همین موضوع مانعی بر سر راه توسعه کتابخانه‌های ما شده است.

نیک بخش گفت: تعداد کم کتابخانه در شهرستان‌های ماهنشان و ایجرود، کم بودن منابع کتابخانه، منابع مالی ضعیف، کمبود نیرو، فضای کم کتابخانه، عدم واریزی نیم درصد حق کتابخانه توسط شهرداری و نداشتن کتابخانه سیار از جمله مشکلات در حوزه کتابخانه‌های عمومی شهرستان است.
وی همچنین در پایان گزارشی از عملکرد کتابخانه‌های عمومی استان به ویژه در ایام تعطیلی کتابخانه‌ها به دلیل شیوع کرونا ارائه کرد.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول