اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

رژیم صهیونیستی به متحدانش نیز رحم نمی‌کند؛ فلسطین محور اتحاد جهان اسلام

نماینده سابق پارلمان قرقیزستان گفت: عادی سازی روابط امارات با رژیم صهیونیستی خیانت علیه مردم و آرمان فلسطین است.

رژیم صهیونیستی به متحدانش نیز رحم نمی‌کند؛ فلسطین محور اتحاد جهان اسلام

«تورسونبای باقر اولو» نماینده سابق پارلمان قرقیزستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک با اشاره به برنامه عادی‌سازی روابط بین امارات و رژیم صهیونیستی اظهار داشت: عادی سازی روابط امارات با رژیم صهیونیستی خیانت علیه مردم فلسطین است.

وی گفت: سیاست نابودی جهان اسلامی پس از فروپاشی خلافت اسلامی یا داعش تمام نشده و تاکنون ادامه دارد و صهیونیست‌ها و متحدانش این سیاست را اجرا می‌کنند.

وی تصریح کرد: در این راستا آنان با استفاده از ناسیونالیسم عربی و عوامل دیگر بین اقوام اسلامی نفرت و دشمنی ایجاد می‌کنند که نتیجه آن خیانت برخی از کشورهای جهان اسلام به مردم فلسطین است.

باقر اولو خاطر نشان کرد: چند سال پیش «دونالد ترامپ» با درخواست رهبران رژیم صهیونیستی، قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخت در حالی که کشورهای جهان اسلام و دولت‌های غیراسلامی این اقدامات را غیرعادلانه می‌دانند.

این سیاستمدار قرقیز گفت: آمریکا در عین اجرای سیاست زور و خشن نسبت به فلسطینی‌ها، صادرات تسلیحات به اسرائیل را متوقف نمی‌کند. امروز اسرائیل یکی از بزرگترین وارد کنندگان تسلیحات آمریکا است.

وی افزود: در حال حاضر امارات یکی دیگر از کشورهای جهان اسلام به فلسطین خیانت کرد و این بخشی از برنامه صهیونیست‌ها است.

نماینده سابق پارلمان قرقیزستان اظهار داشت: تمام کشورهای مخالف اسرائیل در خاورمیانه تحت فشار شدید متحدان رژیم صهیونیستی قرار می‌گیرند.

باقر اولو تصریح کرد: صهیونیست‌ها در این مسیر و در اجرای سیاست‌های خود متوقف نخواهند شد و اسرائیل با همکاری آمریکا و برخی کشورهای اروپایی به تشدید درگیری‌ در داخل جهان اسلام ادامه خواهند داد.

این سیاست‌مدار قرقیز گفت: این اقدامات امنیت جهان اسلام را تهدید می‌کند. پیش از این به صورت پنهانی برای ایجاد دشمنی و تفرقه بین شیعیان و سنی‌ها تلاش می‌کردند و امروز آشکارا می‌گویند که کشورهای مخالف اسرائیل تحت فشار آمریکا قرار خواهند گرفت.

نماینده سابق پارلمان قرقیزستان خاطر نشان کرد: کشورهای عربی با نظام پادشاهی از اعتراض مردم خود نسبت به مشکلات اقتصادی می‌ترسند و همکاری با آمریکا را تنها عامل حفظ ثبات می‌دانند.

این مقام افزود: در حال حاضر تنها ایران و برخی کشورهای منطقه مانند ترکیه با طرح صهیونیست‌ها مبارزه می‌کنند بنابراین صهیونیست‌ها به احیای ناسیونالیسم عربی پرداخته و کشورهای عربی را به سمت دشمنی با ایران و ترکیه مجبور می‌کنند.

وی گفت: متأسفانه، پشت پرده سیاست‌های جهانی و منطقه‌ای مشکلات مردم فلسطین فراموش می‌شود در حالی که آنان همچنان از اواسط قرن بیستم مقاومت می‌کنند. اشغالگران سال به سال زمین‌ها جدیدی را می‌گیرند و زیرساخت‌های خود را می‌سازند. اگر این روند ادامه ‌یابد احتمال جدی وجود دارد که جهان اسلام فلسطین را از دست بدهد.

باقر اولو تصریح کرد: در حالی که فلسطین برعکس باید عامل وحدت جهان اسلام باشد، دشمنان اسلام برای نابودی فلسطین تلاش می‌کنند. صهیونیست‌ها بدون فلسطین سریعا به پیروزی می‌رسند.

این مقام اظهار داشت: متأسفانه برخی کشورها از آمریکا ترسیده و منافع سیاسی خود را قربانی  می‌کنند و به سمت همکاری با اسرائیل می‌روند. باید درک کنید که آمریکا و اسرائیل نمی‌توانند از شما دفاع کنند بنابراین به جهان اسلام و به خصوص به کشورهای عربی خطاب می‌کنم: باید به برادران نیازمند فلسطین رسیدگی کنیم.

وی تصریح کرد:  تفرقه در جهان اسلام هدف نخست صهیونیست‌ها و متحدانش است. باید درک کرد که آنها امروز با مخالفان سیاست اسرائیل مبارزه می‌کنند و فردا با همین کشورهایی که اقدام به همکاری با رژیم صهیونیستی کردند، دشمنی خواهند کرد.

باقر اولو گفت: تمام اظهارات درباره وحدت اسلامی به این دلیل مطرح می‌شوند که امت اسلامی واحد را هیچ دشمنی نمی‌تواند شکست دهد.   

انتها پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول