اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

روسیه مقصد صادرات فرآورده‌های لبنی اصفهان

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان گفت: در سال گذشته از استان اصفهان ۱۳ هزار تن خامه و بیش از ۵ هزار تن پنیر به روسیه صادرات کردیم.

روسیه مقصد صادرات فرآورده‌های لبنی اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اردستان، شهرام موحدی پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس  دامپزشکی اردستان با اشاره به اینکه ایران در حوزه صادرات فرآورده‌های خام دامی فعالیت مؤثری دارد، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین فعالیت‌هایی که علی‌رغم همه مشکلات در حوزه دامپزشکی انجام شد، رسیدگی به وضعیت بیماری‌های آبزیان است که علی‌رغم شیوع بیماری در بعضی از استان‌ها، اصفهان این مسأله را کنترل کرد.

مدیرکل دامپزشکی اصفهان افزود: در سطح استان اصفهان ۲۰۰ واحد مرغ تخم‌گذار داریم و در حوزه مرغ گوشتی رتبه دوم کشور را داریم که شهرستان اردستان رتبه اول تولید مرغ گوشتی استان اصفهان را دارد و ۳۵ درصد تولید گوشت سفید استان به عهده این شهرستان است.

وی با تأکید بر اینکه شهرستان اردستان از منظر تولید مرغ گوشتی و گوشت شتر نقش ویژه‌ای در کشور دارد، بیان داشت: در شهرستان اردستان تمام مرغداری‌ها کیفیت‌ بالایی دارند.

موحدی با اشاره به صادرات لبنیات تصریح کرد: در سال گذشته علیرغم سخت‌گیری‌هایی که کشور روسیه در بحث تأییدیه دامپزشکی داشت توانستیم از استان اصفهان ۱۳ هزار تن خامه و بیش از ۵ هزار تن پنیر به روسیه صادرات کنیم.

مدیرکل دامپزشکی اصفهان تصریح کرد: در حال حاضر با بهترین کیفیت شیر و محصولات لبنی از استان اصفهان به کشورهای خارجی صادر می‌کنیم اما وضعیت نیروی دامپزشکی در استان اصفهان خوب نیست و ۵۰ درصد پست‌های سازمانی حوزه دامپزشکی خالی است.

وی با اشاره به شایعات در رسانه‌ها گفت: بعضی از رسانه‌ها در رابطه با کیفیت محصولات لبنی اقدام به شایعه‌پراکنی می‌کنند و ظاهراً از جایی خط می‌گیرند که تشویش اذهان عمومی انجام دهند.

موحدی در پایان با اشاره به اینکه استان اصفهان رتبه اول تولید شیر در کشور را دارد، خاطرنشان کرد: در طول سال ۶۵ میلیون تن کشتار داریم که به خاطر حفظ سلامت مردم از این میزان، ۲۵۰ تن گوشت ضبط می‌شود.

انتهای پیام/۶۳۰۹۴/ر۱۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول