اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

رسانه‌ها در پوشش اخبار کمک مؤمنانه و ایام محرم با رویکرد خبر خوب اقدام کنند

رئیس شورای اطلاع‌رسانی استان از رسانه‌ها خواست در پوشش اخبار کمک مؤمنانه، پویش هرخانه یک حسینیه و برنامه‌های ماه محرم با دقت و رویکرد خبر خوب اقدام کنند.

رسانه‌ها در پوشش اخبار کمک مؤمنانه و ایام محرم با رویکرد خبر خوب اقدام کنند

هیئت همدلی| به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، منوچهر حبیبی معاون سیاسی امنیتی استانداری در جلسۀ شورای اطلاع‌رسانی استان که صبح امروز در سالن جلسات شهید امامی استانداری برگزار شد، اظهار کرد: اصحاب رسانه در دوران شیوع کرونا نمره عالی گرفتند به نحوی که تلاش خبرنگاران و رسانه‌های استان زبانزد بود و در زمینۀ آگاهی رسانی هیچ خلائی را باقی نگذاشتند.

حبیبی دقت، سرعت، صحت و اطلاع‌رسانی به‌هنگام را از ویژگی‌های خبری رسانه‌ها عنوان کرد و افزود: اکنون ما در استان سه چهار موضوع اولویت‌دار داریم که مردم باید در ارتباط با آن‌ها آگاه شده و در جریان امور قرار بگیرند.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی استان، موضوع بیماری کرونا و وضعیت استان را نخستین اولویت رسانه‌ای قزوین برشمرد و افزود: مردم باید هماهنگ با تحولات و تغییرات وضعیت بیماری، آگاه شده و با پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های اعلامی توسط ستاد کرونا هماهنگ شوند که این وظیفۀ رسانه‌های استان است.

کنکور با رعایت پروتکل‌ها برگزار می‌شود

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین موضوع کنکور را دومین مسئلۀ اولویت‌دار رسانه‌ای بر شمرد و افزود: همه داوطلبان و خانواده آن‌ها امروز درگیر و نگران مسئلۀ کنکور هستند، این درحالی است که در استان 19 هزار و 26 نفر در کنکور سراسری رقابت خواهند کرد.

حبیبی عنوان کرد: تمام مقدمات برگزاری کنکور سراسری آماده شده تا در فضایی آرام و سالم این ماراتن علمی کشور برگزار گردد، لذا به خانواده‌ها و داوطلبان اطمینان می‌دهیم که هیچ نگرانی نداشته باشند، چرا که کنکور با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی از جمله رعایت فاصلۀ حداقل 180 سانتی متری میان داوطلبان، الزامی بودن ماسک، توزیع بسته‌های بهداشتی، تب سنجی و نیز ضدعفونی دقیق مراکز آزمون برگزار خواهد شد.

اخبار کمک مومنانه و ایام محرم با دقت پوشش داده شود

رئیس شورای اطلاع رسانی استان به درپیش بودن ایام محرم نیز اشاره کرد و افزود: برای برگزاری مراسم عزاداری و برنامه‌های ایام عزای حسینی به ویژه دهه نخست محرم، جلسات بسیار زیادی برگزار شده و دستورالعمل‌های لازم نیز صادر شده است و متولی اجرای این دستورالعمل هم سازمان تبلیغات اسلامی است.

این مسؤول ادامه داد: هیئت‌های استان هم بسیار هماهنگ هستند، اخیرا نیز بیانیه‌ای صادر کرده و بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی تأکید کردند و لذا لازم است رسانه‌ها هم هوشیار بوده و مراقب خط القایی دشمن در عزاداری‌ها و ایجاد دوگانۀ عزاداری و سلامت باشند.

وی افزود: دشمن در بزرگ‌ترین مناسک مردمی شیعه به فکر برنامه‌ریزی و اقدامات ضدفرهنگی است که نقش رسانه‌ها در تقابل با این نقشه دشمنان حساس است.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی استان همچنین از رسانه‌ها خواست در پوشش اخبار کمک مؤمنانه، پویش هرخانه یک حسینیه و برنامه‌های ماه محرم با دقت و رویکرد خبر خوب اقدام کنند.

هردستگاه اجرایی هشت پروژه شاخص معرفی می‌کند

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین همچنین به فرارسیدن هفتۀ دولت نیز اشاره کرد و گفت: در سال جاری به دلیل تقارن ایام محرم و هفتۀ دولت، به این خاطر که بتوان بهره‌برداری پروژه‌ها و برنامه‌ها را نیز در دستور قرار داد، هفتۀ دولت چند روز جلوتر یعنی از 29 مردادماه آغاز خواهد شد و برنامه‌های آن تا 6 شهریورماه ادامه پیدا می‌کند.

حبیبی گفت: ما از دستگاه‌های اجرایی خواسته‌ایم کارنامۀ اجرایی هشت سالۀ دولت را به همراه 8 پروژۀ شاخص به صورت کامل معرفی کنند تا به نحو مطلوب این اقدامات در رسانه‌ها منعکس گردد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین، وضعیت امروز جمهوری اسلامی در جهان را دارای ویژگی مقاوم و شکست ناپذیر خواند و افزود: امروز جمهوری اسلامی هم بسیار مقاوم و هم بسیار منعطف است و نه تنها در برابر فشارهای دشمن شکست نخورده بلکه توانسته تمامی خلاها را نیز رفع کند.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی استان قزوین در پایان عنوان کرد: ما امروز بیش از هرزمان دیگری به اتحاد و انسجام نیاز داریم و در شرایطی که دشمن عملیات روانی خود را با استفاده از ابزار جنگ رسانه‌ای آغاز کرده است، نقش رسانه‌ها در مقابلۀ با آن حساس‌تر، پررنگ‌تر و سنگین‌تر است.

به گزارش خبرگزاری فارس در پایان این جلسه از برگزیدگان جشنوارۀ رسانه‌ای سیمرغ‌های سپیدبال-با موضوع کرونا- تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول