اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

فهم درست عدلیه و نظمیه کهگیلویه و بویراحمد از مقوله امنیت/آمارهای امیدبخش در حوزه قضایی و انتظامی

دستگاه قضایی و انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد همچنان که فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد اذعان می‌دارد در نهایت همکاری و همدلی قرار دارند و همین موجب شده که استان روی ریل امنیت با مشکل آن چنانی روبرو نباشد.

فهم درست عدلیه و نظمیه کهگیلویه و بویراحمد از مقوله امنیت/آمارهای امیدبخش در حوزه قضایی و انتظامی

خبرگزاری فارس یاسوج؛ داریوش بهنیا- استان کهگیلویه و بویراحمد بنا به شواهد و قرائنی که خود می‌بینیم و می‌شنویم و بر اساس آمار و ارقامی که دستگاه‌های معتبر از مرکز ارائه می‌کنند اکنون یکی از امن‌ترین استان‌های کشور به شمار می‌رود که امنیت به تنهایی تضمین کننده توسعه و پیشرفت هر جامعه‌ای بوده و بدون آن بیش از هر چیز آزادی و معیشت مردم تباه می‌شود.

امنیت خوب کنونی در استان کهگیلویه و بویراحمد محصول و مرهون چندین و چند عامل بوده که زندگی عشیره‌ای و عشایری و نتیجتاً پیوستگی مردم در همه نقاط استان و اتصال ایلات و طوایف به یکدیگر در یک نقطه واحد یکی از دلایل است.

مسوولانی که در تامین امنیت حرف یکدیگر را خوب می‌فهمند

دلیل بعدی چنین وضعیت پایدار و مسرت‌بخش در استان به همبستگی مسوولان برمی‌گردد که علاوه بر همکاری‌های بین سازمانی، به قول عامیانه زبان یکدیگر را هم خوب می‌فهمند و در راه ایجاد امنیت نقاط قوت و ضعف را به یک دید تصور می‌کنند و تشتت آن چنانی در نگاه و رویکرد آن‌ها به عوامل مخل امنیت وجود ندارد.

در این بین دو دستگاه قضایی و انتظامی استان همچنان که سردار مهدی انصاری فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد اذعان می‌دارد در نهایت همکاری و همدلی قرار دارند و همین موجب شده که استان روی ریل امنیت با مشکل آن چنانی روبرو نباشد.

هر چند در گوشه و کنار شاهد برخی رفتارهای خسارت‌بار از سوی عده‌ای ناآگاه هستیم اما مشکل قبل از هر چیز به خانواده‌ها برمی‌گردد که نوع تربیت آن‌ها با سنت‌ها و پیشنه اجتماعی استان ناهمگون بوده و همین موجب شده با چاشنی ناآگاهی و الگوگیری از ابعاد منفی و روی بد سکه فضای مجازی شاهد جرائمی جسته و گریخته همچون نزاع دسته جمعی و فردی در گوشه و کنار استان باشیم.

تعامل و هم‌افزایی عدلیه و نظمیه استان

در گفت‌وگویی که همین چند روز اخیر با سردار فرمانده انتظامی استان داشتیم سطح ارتباط نیروی زیر مجموعه و تحت فرماندهی خود را با دستگاه قضایی در بالاترین مرتبه طی سالیان اخیر دانست و دکتر نگین‌تاجی قاضی‌القضات استان نیز بر چنین ارتباطی صحه گذاشت.

 اما در حوزه قضایی در روزها و ماه‌های اخیر شاهد به نتیجه رسیدن بسیاری از پرونده‌های مهم در استان بوده‌‌ایم که مردم مدت‌ مدیدی چشم انتظار رسیدگی به آن‌ها بوده‌اند.

اخبار امیدبخش از دستگاه قضایی استان/مردمی که دیگر چشم انتظار نیستند

همبستگی مجموعه قضایی و عزم جزم عدلیه استان در برخورد قاطع با زمین‌خواری و رفع تصرف‌ها که بیش از گذشته خبرهای امیدوار کننده از این حوزه به گوش می‌رسد به سرانجام رسیدن پرونده‌های فساد و واگذاری‌های فرا قانونی و اجرای مقتدرانه و بهنگام حکم جانیان قاتل در همین دوره از دیگر دستاوردهای قضایی استان به شما می‌رود.

در حوزه انتظامی افزایش چشمگیر آمار نشان دهنده برخورد قاطعانه با مجرمین و خطاکاران است در سه سال اخیر رتبه آخر کشور در نزاع هستیم در استانی که قومی قبیله‌ای بوده در مواد مخدر ۳۶۰۰ کیلوگرم کشفیات در مدت سپری شده از سال داشتیم که تا امروز ۱۴ درصد افزایش کشفیات بوده و ۶۶۹ قاچاقچی دستگیر و ۱۵۰ دستگاه خودرو توقیف و ۲۵ باند منهدم شده است.

در کالای قاچاق ۲۸۰ میلیارد ریال در ۴ ماه اخیر کشفیات داشتیم که ۱۰۲۸ نفر دستگیر و بیش از ۴۰۰ خودرو توقیف شد عملکرد خوب آگاهی استان متلاشی کردن ۱۰ باند سارق احشام و دستگیری ۸۵ نفر که ۱۹۹ پرونده تشکیل و 660 راس دام از آن‌ها کشف شد.

با این تفاسیر رسانه‌ها نیز وظیفه خود می‌دانند که در راستای عمل به رسالت خود در کنار انتشار اخبار خوب و امیدبخش در سوی دیگر با بیان مشکلات و نقاط ضعف‌ آن هم بر پایه انصاف در کنار این دو بازوی اعمال امنیت به تداوم این شاخصه عالی و قابل وصف استان که تسهیل کننده سرمایه‌گذاری، اشتغال، تولید و بالندگی در همه زمینه‌ها و عرصه‌ها بوده کمک کنند.

انتهای پیام/82009

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول