اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

نهضت آموزش «خط بریل و زبان اشاره» در کشور راه‌اندازی می‌شود

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، از راه‌اندازی نهضت آموزش خط بریل و زبان اشاره در کشور خبر داد و گفت: در این طرح بالغ‌ بر ۵ هزار و ۱۴۰ نفر در کشور آموزش خط بریل و زبان اشاره می‌بینند.

نهضت آموزش «خط بریل و زبان اشاره» در کشور راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، سید جواد حسینی با اشاره به آغاز سال تحصیلی از ۱۵ شهریورماه اظهار کرد: مهم‌ترین اقدام در آموزش‌ و پرورش، پروژه مهر است که تمام فرآیندهای آماده‌سازی برای آغاز سال تحصیلی را شامل می‌شود.

وی از آماده‌سازی ۱۴۲ میلیون جلد کتاب برای اعطاء به ۱۵ میلیون دانش‌آموز کشور خبر داد و گفت: تدریس کتب درسی در مدارس کشور بالغ‌بر ۱۲ هزار و ۹۰۰ ساعت از اول ابتدایی تا پایان تحصیل متوسطه است که میانگین این ساعات در جهان به میزان ۸ هزار ساعت است.

معاون وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به فرصت‌های کرونا برای آموزش‌وپرورش کشور تصریح کرد: در این فرآیند بهره‌وری اصلاح و مدرسه محوری در اولویت امور قرار گرفت و همراه با آن توسعه آموزش الکترونیک در مدارس شتاب پیدا کرد.

وی با اشاره به وضعیت حقوق و مزایان فرهنگیان در کشور نیز گفت: دولت بیشترین افزایش حقوق و مزایای فرهنگیان را در سال ۹۹ اعمال کرده و در پی آن نیز مدیریت باید باانگیزه و مهارت باشد.

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی کشور سرانه دانش آموزان استثنایی را بالغ بر ۱۰ مترمربع اعلام کرد و افزود: این سرانه به‌صورت استاندارد ۲۸ مترمربع باید باشد زیرا باید هزینه، وقت و تخصص برای تعلیم و تربیت دانش آموزان با نیازهای ویژه بالغ‌بر ۵ تا ۱۰ برابر باشد.

وی از برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی ۲۱۰ مدرسه با نیازهای ویژه اشاره کرد و گفت: تاکنون ۸۲ مدرسه کلنگ زنی شده و از مجموع این مدارس ۱۴ مجموعه تحصیلی ویژه اوتیسم نیز ایجاد می‌شود و سهم خراسان شمالی از مدارس اوتیسم یک مورد و ۱۱ مورد نیز از میان مدارس استثنایی است.

حسینی همچنین از تأمین نیاز ۱۵ سالن ورزشی ویژه دانش آموزان استثنایی در کشور نیز خبر داد و گفت: ۳۵۰ مکان مناسب در مدارس کشور برای ایجاد سالن‌های ۲۰۰ متری شناسایی می‌شود که در سال ۹۹ این سالن‌ها ساخته خواهد شد.

وی از راه‌اندازی مراکز دائمی پایگاه سنجش سلامت دانش آموزان در کشور طی سال جاری نیز خبر داد و خاطرنشان کرد: از این مراکز در هر استان یک مورد ایجاد می‌شود که در خراسان شمالی برای تجهیز این مرکز یک میلیارد تومان اعتبار داده می‌شود.

معاون وزیر آموزش‌وپرورش از برنامه‌ریزی برای ایجاد ۱۷ مرکز مشاوره در کشور خبر داد و افزود: ۲ مرکز مشاوره در خراسان شمالی نیز راه‌اندازی می‌شود.

وی راه‌اندازی ۱۰ مرکز بهبود و آموزش مدیریت دانشگاهی، سامانه ندای همراه و مرکز جامع آموزش مجازی را ازجمله دیگر مجموعه‌های جدید برای سال ۹۹ برشمرد و گفت: مراکز جامع تشخیص، توان‌بخشی و آموزش برای نخستین بار در خراسان شمالی راه‌اندازی می‌شود.

حسینی از راه‌اندازی نهضت آموزش خط بریل و زبان اشاره برای بالغ‌بر ۵ هزار و ۱۴۰ نفر در کشور خبر داد و افزود: مداخلات به هنگام طلایی تاکنون انجام نمی‌شده و باید در این مسیر حرکت کرد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول