اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

پیشنهاد کمیسیون آموزش به صندوق‌های رفاه دانشجویان برای پرداخت شهریه از محل وام‌های بانکی

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس از پیشنهاد اعضای این کمیسیون به مدیران عامل صندوق‌های رفاه دانشجویان برای پرداخت شهریه از محل وام‌های بانکی خبر داد.

پیشنهاد کمیسیون آموزش به صندوق‌های رفاه دانشجویان برای پرداخت شهریه از محل وام‌های بانکی

حجت‌الاسلام احمدحسین  فلاحی سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، در تشریح جلسه صبح امروز (سه‌شنبه ۲۸ مرداد) این کمیسیون اظهار داشت: در نشست امروز مدیران عامل صندوق رفاه دانشجویان وزارتخانه‌های علوم، بهداشت، دانشگاه آزاد و معاون امور بانکی و بیمه وزارت اقتصاد میهمان این کمیسیون بودند. 

وی افزود: در این نشست این مدیران گزارشی از اقدامات چند سال اخیر صندوق‌های رفاه دانشجویان  را ارائه کردند که نمایندگان مجلس پیشنهادات و سئوالاتی را مطرح کردند. 

فلاحی اظهار داشت: در این نشست به مدیران عامل صندوق‌های رفاه دانشجویان پیشنهاد شد که دانشجو به جای پرداخت شهریه از وام دانشجویی و از ظرفیت بانک‌ها استفاده شود و بازپرداخت آن نیز  پس از دوره دانشجویی و در دوره فارغ التحصیلی باشد.

وی درباره جزئیات این پیشنهاد گفت: صندوق‌های رفاه دانشجویان (بویژه دانشگاه‌های شهریه‌ای) می‌توانند در تفاهم با بانک‌ها دریافت شهریه از دانشجو را حذف کرده و به جای آن وام‌هایی که از دانشگاه دریافت می‌شود را به عنوان شهریه در نظر بگیرند که در این صورت دانشجو می‌تواند بعد از فارغ التحصیلی قسط‌های وام را بپردازد. 

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد: یکی از اصلی‌‎ترین پیشنهاداتی که در نشست امروز مطرح شد این بود که منابع صندوق در یکی از بانک‌ها سرمایه گذاری شود تا از محل ارزش افزوده آن تسهیلاتی به دانشجویان پرداخت شود.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول