اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

پیش‌بینی تحویل 880 واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی استان

معاون مشارکت‌های بهزیستی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه سال گذشته 270 واحد مسکونی به خانواده‌های دارای یک معلول و دو معلول تحویل داده شد، گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال بتوانیم 880 واحد مسکونی به مددجویان تحت پوشش تحویل دهیم.

پیش‌بینی تحویل 880 واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی استان

آرش قیاسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، با بیان اینکه سال گذشته 270 واحد مسکونی به خانواده‌های دارای یک معلول و دو معلول تحویل داده شد، گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال بتوانیم  880 واحد مسکونی به مددجویان تحت پوشش تحویل دهیم.

معاون مشارکت‌های بهزیستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه مسکن مددجویان از چندین طرق تأمین می‌شود، ادامه داد: نخست از طریق اختصاص کمک‌های بلاعوض به خانواده‌های دارای یک عضو معلول که دارای مستندات کافی باشند به منظور خرید یا ساخت به مبلغ 10 میلیون تومان پیش‌بینی شده است.

232 خانواده روستایی استان بالای دو عضو معلول دارند

وی با بیان اینکه اعطای کمک‌های بلاعوض به خانواده‌های دارای دو عضو معلول در قالب‌های ساخت، خرید و جانمایی از مبلغ 60 میلیون تومان تا 140 میلیون تومان یکی دیگر از روش‌های تأمین مسکن مددجویان تحت پوشش است، افزود: 90 خانواده شهری و 232 خانواده روستایی دارای دو معلول به بالا هستند.

قیاسی با بیان اینکه در سال جاری طی امضای یک تفاهم‌نامه بین بهزیستی استان و قرارگاه خاتم‌الانبیا 63 واحد مسکونی برای زنان سرپرست خانوار و معلولین شدید ساخته می‌شود، اضافه کرد: 75 درصد هزینه ساخت این واحدهای مسکونی توسط بهزیستی و 25 درصد توسط قرارگاه خاتم پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه در تفاهم‌نامه دیگری که با بنیاد مسکن امضا شده است 55 واحد مسکونی برای ایتام ساخته خواهد شد، افزود: 50 میلیون تسهیلات بلاعوض و 40 میلیون تومان وام با سود پایین به افراد واجدالشرایط تعلق می‌گیرد.

معاون مشارکت‌های بهزیستی چهارمحال و بختیاری توضیح داد: در سفر سال گذشته آقای نوبخت به چهارمحال و بختیاری مصوب شد که دو هزار و 440 واحد مسکونی برای محرومین استان ساخته شود که هم اکنون در حال انجام است.

قیاسی با اشاره به اینکه همچنین امسال یک هزار واحد مسکونی از مصوبات سفر آقای نوبخت به استان ساخته خواهد شد که سهم ادارات حمایتی در این طرح شناور است و با توجه به مدارک و مستندات در اختیار مددجویان قرار می‌گیرد، اظهار کرد: سهم اولیه مددجویان بهزیستی استان 600 واحد 60 متری است که در قالب 50 میلیون وام با سود پایین و 30 میلیون تسهیلات بلاعوض به آن‌ها تعلق می‌گیرد.

وی با بیان اینکه اختصاص وام ودیعه و کمک بلاعوض برای رهن و اجاره به مددجویان استان از روش‌های دیگر برای کمک به خانه‌دارشدن مددجویان است، گفت: سهم استان برای ودیعه یک میلیارد تومان است که در قالب وام‌های 20 میلیون تومانی به مددجویان تعلق می‌گیرد.

قیاسی افزود: 400 میلیون تومان برای رهن منزل مسکونی به استان تعلق گرفته است که در قالب کمک‌های بلاعوض از دو میلیون و 400 هزار تومان تا 6 میلیون تومان به متفاضیان پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه در سر فصل جداگانه‌ای 4 میلیارد تومان تسهیلات ودیعه مسکن در قالب وام‌های 15 میلیونی به مددجویان استان اختصاص یافته است، توضیح داد: انشعابات آب، برق، گاز، پروانه ساخت و عوارض شهرداری مددجویان تحت پوشش بهزیستی معاف هستند.

معاون مشارکت‌های بهزیستی عنوان کرد: در تمامی موارد مذکور باید مستندات به سازمان بهزیستی کشور ارسال و تأیید شود و تسهیلات به حساب دستگاه‌های همکار و یا مددجویان واریز شود.

انتهای پیام/68024/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول