اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  سایر حوزه ها

اعلام جزئیات هشتمین جشنواره ملی رویش/ 78 دانشگاه باوجود کرونا در جشنواره دانشجویی شرکت کردند

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: ۸۷ دانشگاه در هشتمین جشنواره دانشجویی ملی رویش شرکت کردند و ۵۳۸۰ کانون فرهنگی، هنری، دینی و اجتماعی در جشنواره مشارکت داشتند.

اعلام جزئیات هشتمین جشنواره ملی رویش/ 78 دانشگاه باوجود کرونا در جشنواره دانشجویی شرکت کردند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، اختتامیه هشتمین جشنواره ملی رویش امروز ۲۷ مرداد ۹۹ با حضور معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

غلامرضا غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با تشریح روند برگزاری جشنواره ‌دانشجویی ملی رویش اظهار داشت: دانشجویان فعال عرصه کانون ها که بخش مهمی از فعالیت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه را در این حوزه انجام می دهند.

وی افزود: جشنواره از سال ۱۳۹۷ با یک وقفه سه ساله مجدا آغاز شد. سال گذشته هفتمین جشنواره در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد. قرار بود که جشنواره امسال در گیلان برگزار شود که با شرایط فعلی و شیوع کرونا نتوانستیم برگزار کنیم و همچنین نتوانستیم حضور دانشجویان در جشنواره پایانی را داشته باشیم.
به گفته غفاری، اقدامات کلیدی که در دو سال اخیر در مقیاس ملی در حوزه فعالیت های کانون های فرهنگی هنری دینی و اجتماعی دانشگاهی انجام شده است. جشنواره در مقیاس ملی برگزار شد. در این دو سال نسبت به برگزاری جشنواره های تخصصی که از سوی کانون های دانشگاه های انجام می شد اهتمام داشتیم که می توان به جشنواره فیلم کوتاه امید و جشنواره هنرهای دیجیتال و جشنواره تیاتر دانشجویی اشاره کرد.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: توانمند سازی و ارتقای دانش دانشجویان از طریق کانون ها یکی از اهداف برگزاری جشنواره بود. کارگاه های آموزشی در کنار جشنواره و برای کانون ها برگزار شد و چهار کارگاه به منظور توانمندسازی و ارتقای دانش مجموعه های کانونی انجام شده است.
به گفته وی، هوشمندی فعالان دانشجویی ما و کنشگری مجموعه دانشجویان ما به ویژه دانشجویان کانونی بسیار قابل توجه است. نمونه پویش سیل مهربانی در سال گذشته یا مجموعه کانون های خیریه و امداد در امسال نمونه کنشگری هوشمندانه دانشجویان است.  

*جشنواره هشتم در آغاز در 78 دانشگاه برگزار شد
معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: جشنواره هشتم در آغاز در ۶۰ دانشگاه برگزار شد. برخی دانشگاه به صورت برخط پس از بروز کرونا و در برخی دانشگاه که پیش از کرونا انجام شد به صورت فیزیکی انجام شد. به هر حال شرایط فراهم شد تا جشنواره به صورت مجازی برگزار شود. در نهایت ۸۷ دانشگاه در این دوره شرکت کردند. ۵۳۸۰ کانون فرهنگی هنری دینی و اجتماعی در این جشنواره شرکت کردند. ۱۶۴۰۰ فعالیت در این دوره ثبت شده است. برخی از فعالیت ها به صورت فردی و برخی دیگر به صورت گروهی انجام شد. برخی دیگر فعالیت ها به صورت ایده کانون ها بوده است که بیش از ۷۰۰ ایده در این دوره ثبت شد.
غفاری ادامه داد: در بخشی دیگر چهره هایی از کانون های دانشگاهی خود را نامزد کردند که این افراد فعال هستند. تعداد ۸۰ نفر در این بخش خود را نامزد کردند.
وی گفت: دسته بندی دانشگاه ها بر اساس جمعیت دانشگاه و تعداد دانشجویان انجام دادیم. در سه دسته دانشگاه های بیش از ۱۰ هزار نفر و دانشگاه های بین ۳ تا ۱۰ هزار نفر و دانشگاه های کمتر از ۳ هزار نفر دسته بندی کردیم. 
غفاری افزود: شاخص هایی برای ارزیابی کارهای دانشجویان تعیین شد که فعالیت های دانشجویان باید حداقل ۵۰ درصد امتیازهای را کسب کنند.
وی افزود: از مجموعه اعضای هیت علمی برای داوری و ارزیابی استفاده می کنیم تا علاوه بر مفاهمه نسلی بین دانشجویان  مفاهمه بین اساتید و دانشجویان نیز صورت گیرد. 
غفاری اضافه کرد: در این مجموعه نمایشگاه های دستاوردهای کانون به نمایش گذاشته شد.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خاطر نشان کرد: مجموعه های دیگری هم همچون سازمان جوانان هلال احمر و سازمان بهزیستی و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها و امر به معروف و نهی از منکر  نیز در روند کمک کردند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول