اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

عملیات بازگشایی بستر رودخانه و کال اسماعیل آباد از فردا آغاز خواهد شد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان گفت: عملیات بازگشایی کال اسماعیل آباد روز سه شنبه، ۲۸ مرداد آغاز خواهد شد و متصرفان یک ماه فرصت دارند تا این منطقه را با همکاری شهرداری تخلیه کنند.

عملیات بازگشایی بستر رودخانه و کال اسماعیل آباد از فردا آغاز خواهد شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد محمد علایی، ظهر امروز در نشست خبری شرکت آب منطقه‌ای اظهار کرد: طبق بررسی‌های انجام شده توسط شرکت آب منطقه‌ای، حریم و بستر رودخانه اسماعیل آباد کاملا تعیین شده است و از روز سه شنبه، ۲۸ مرداد‌ فرایند بازگشایی و رفع تصرف بستر این رودخانه آغاز می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان افزود: در ابتدا مساحت‌های تصرف نشده و بستر‌های آزاد رودخانه لایروبی خواهد شد و پس از یک ماه با افرادی که این مناطق را تخلیه نکرده اند برخورد صورت گرفته و این مناطق به صورت کامل بازگشایی شده و رفع تصرف خواهد شد.

وی ضمن اشاره به ۱۷۲ واحد مسکونی ساخته شده در بستر این کال اضافه کرد: دفتر مهندسی رودخانه‌ها سال گذشته حریم و بستر کال را مشخص کرده‌ است که طبق این بررسی‌ها، طول کال حدودا ۵.۶ کیلومتر و مساحت بستر رودخانه حدودا ۵۰ هکتار است و متخلفان بین ۱۵ تا ۱۰۰ درصد در حریم رودخانه را تصرف کرده اند.

علایی اظهار کرد: شرکت آب منطقه‌ای به دلایل زیادی از جمله پرهیز از تهدیدات سیل و مشکلات آن برای مردم این مناطق و نیز کمک به رفع مشکلات اجتماعی و بهداشتی مردم این منطقه عزم جدی برای بازگشایی رودخانه اسماعیل آباد دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان ضمن اشاره به تمهیداتی که توسط شهرداری برای کمک به افراد ساکن در بستر کال سنجیده شده است افزود: افرادی که بستر رودخانه را تصرف کرده اند تنها یک ماه فرصت دارند تا به شهرداری مراجعه کرده و به آن‌ها کمک شود در غیر این صورت پس از این زمان، این افراد ملزم به تخلیه خواهند شد و اجاره بهای مدت زمانی که بستر رودخانه را تصرف کرده‌اند را باید پرداخت کنند و هیچ‌گونه کمکی توسط شهرداری به آن‌ها نخواهد شد.

وی افزود: در آینده مساحت مشخصی از فضای بازگشایی شده به عنوان بستر رودخانه ساماندهی می‌شود و بقیه زمین‌ها توسط شهرداری تبدیل به پارک و فضای سبز خواهد شد.

علایی ضمن اشاره به آغاز فرایند عملیات لایروبی و پاکسازی بستر کال از داخل روستا متذکر شد: در بخش غربی کال اسماعیل‌آباد نیز تصرفاتی صورت گرفته است و سوله‌هایی ساخته شده است ولی در حال حاضر عرض در این بخش رودخانه نسبتا بیشتر است و مشکلی برای سیلاب نداریم و در آینده برخورد با متصرفان این منطقه به شکل دیگری انجام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان با اشاره به سابقه ۱۴ تا ۱۵ ساله تصرفات در این منطقه گفت: آب منطقه‌ای طبق وظیفه خود رودخانه و کال اسماعیل آباد را پاکسازی می‌کند و تمامی دستگاه‌های اداری استان تبعات دیگر این مسئله را پوشش خواهند داد و همه سازمان‌های مربوطه وظیفه خود را انجام می‌دهند.

انتهای پیام/ ۷۰۰۷۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول