اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

رقابت بیش از 50هزار داوطلب کنکوری در مازندران

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش مازندران گفت: بیش از یک میلیون و ۳۹۱ هزار داوطلب کنکوری در کشور ۵۰ هزار و ۱۰۰ داوطلب مربوط به استان مازندران است.

رقابت بیش از 50هزار داوطلب کنکوری در مازندران

اسفندیار نظری امروز درباره وضعیت داوطلبان کنکوری در استان مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: از بیش از یک‌میلیون و ۳۹۱ هزار داوطلب کنکوری در کشور ۵۰هزار و ۱۰۰ داوطلب مربوط به استان مازندران است.

وی افزود: داوطلبان کنکوری در ۱۷ شهرستان و منطقه استان مازندران به رقابت می‌پردازند که مسؤولیت برگزاری کنکور در ۶ شهرستان و یک منطقه شامل کلاردشت، نوشهر، آمل، قائم‌شهر، نکا و بندپی شرقی با ۱۲هزار و ۶۱۴ داوطلب برعهده آموزش و پرورش مازندران است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش مازندران در ارتباط با درصد شرکت‌کنندگان در رشته‌های مختلف، بیان کرد: کشور ۶۳.۵۰ درصد در رشته علوم تجربی، ۲۰.۲۱ درصد در رشته علوم انسانی، ۱۴.۲۸ درصد در رشته علوم ریاضی، ۰.۷۴ در رشته زبان خارجه و ۱.۲۱ درصد در رشته هنر به رقابت خواهند پرداخت.

نظری با تاکید بر رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری دو متری، خاطرنشان کرد: داوطلبان باید با ماسک و دستکش باشند و در محل برگزاری آزمون نیز از تجمع خانواده‌ها جلوگیری می‌شود.

وی با اعلام اینکه استاندارد ستاد ملی مقابله با کرونا  در برگزاری کنکور در مازندران رعایت شده است، اضافه کرد: همچنین ناظران بهداشت بر نحوه برگزاری آزمون نظارت خواهند داشت.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش مازندران در پایان گفت: آزمون کنکور ۹۹ در نوبت صبح روزهای ۲۹، ۳۰، ۳۱ مرداد و یکم شهریور ماه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/86034/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول