اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

زنجان بیشترین بافنده فرش را در سطح استان دارد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: شهرستان خدابنده بیشترین دار قالی را به خود اختصاص داده است و بیشترین بافنده فرش در شهرستان زنجان حضور دارند.

زنجان بیشترین بافنده فرش را در سطح استان دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، ناصر فغفوری بعد از ظهر امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان زنجان اظهار کرد: رتبه 14 اشتغال استان زنجان کارخانجات سرمایه‌بر و تکنولوژ‌ی‌بر است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان بر لزوم افزایش سهم خدمات در اشتغال تاکید کرد و گفت: در حوزه کشاورزی تولیدات قابل توج،ه ولی سهم اشتغال بیش از نرم است که بحث بهره‌وری در این بخش را مطرح می‌کند.

وی با اشاره به اینکه ایران همواره مقام برتر را در صادرات فرش دارد، عنوان کرد: در حال حاضر به دلیل تحریم‌ها در کل کشور میزان صادرات کاهش یافته است. 

فغفوری با اشاره به اینکه محققان احتمال می‌دهند که پیدایش فرش از منطقه شمالغرب ایران آغاز شده است، بیان کرد: تراکم و سبک‌های مختلف موجود نشان از رواج قالی‌بافی در زنجان است.

وی با بیان اینکه استان زنجان فرش پشمی با نقشه‌های ماهی ساده، ماهی لچک ترنج، قلتوق، بیدگینه، شاه‌بلاغی، هپا و دهجلال و فرش کرک دارد، ادامه داد: در فرش ابریشم نیز نقشه‌های افشار، اسلیمی، خشتی، شاه‌عباسی و حتی طرح‌های ابداعی .. بافته می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه در استان بخش قره‌پشتلو، بخش افشار، انگوران و ایجرود مراکز عمده تولید فرش است، عنوان کرد: در مجموع 21 هزار و 550 دار قالی در استان وجود دارد که شهرستان خدابنده، بیشترین آنها را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه در مجموع 59 هزار و 700 بافنده در استان وجود دارد، تصریح کرد: شهرستان زنجان با 21 هزار بافنده بیشترین تعداد بافندگان را در خود جای داده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه گفته می‌شود سهم خدمات  در اشتغال 35.5 درصد است، تصریح کرد: افزایش در هر سهم نیازمند کاهش در سایر بخش‌های صنعت و کشاورزی است.

 مهرداد سلطانی با اشاره به اینکه کاهش و یا افزایش یک شاخص باید بسیار مورد توجه قرار گیرد، تاکید کرد: باید در این زمینه برنامه‌ریزی عمل شود.

انتهای پیام/۷۳۰۰۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول