اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

هادی غفاری: سرمایه اجتماعی اصلاح‌طلبان تکان نخورده است!

در حالی که تقریبا اکثر اصلاح‌طلبان بر این مسئله اذعان کرده‌اند که اصلاح‌طلبان سرمایه اجتماعی خود را از دست داده‌اند هادی غفاری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفتگو با اعتماد تأکید دارد که سرمایه اجتماعی اصلاح‌طلبان هیچ تکانی نخورده است.

هادی غفاری: سرمایه اجتماعی اصلاح‌طلبان تکان نخورده  است!

گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس: در حالی که تقریبا اکثر اصلاح‌طلبان بر این مسئله اذعان کرده‌اند که اصلاح‌طلبان سرمایه اجتماعی خود را از دست داده‌اند هادی غفاری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفتگو با اعتماد تأکید دارد که سرمایه اجتماعی اصلاح‌طلبان هیچ تکانی نخورده است.

وی گفته است:‌ عده‌ای اصرار دارند که سرمایه اجتماعی اصلاح‌طلبان ریزش کرده است، تا از این طریق مردم را نسبت به تفکر اصلاح‌طلبی بدبین و ناامید کنند. واقعیت این است که سرمایه اجتماعی جریان اصلاحات هیچ تکانی نخورده و این طیف مثل همیشه آمادگی دارد در صحنه‌های مختلف حضوری موثر داشته باشد.

غفاری ادامه داده: همچنین بعضی‌ها گرفتاری مردم را در حالی دلیلی بر ناامیدی جامعه نسبت به اصلاحات می‌دانند که اصلاح‌طلبان این بلا را سر مردم نیاورده‌اند. در واقع مسبب این شرایط بد تصمیم‌گیران و دست‌اندرکارانی هستند که برای ماندن در قدرت و رد صلاحیت نشدن در دوره‌های بعدی، در مواجهه با کاستی‌ها و مشکلات نم پس نمی‌دهند تا بتوانند همچنان در قدرت بمانند.

این اظهارات در حالی از سوی غفاری صادر شده است که هم‌حزبی‌های وی نظری برعکس وی دارند.

زیباکلام: اصلاح‌طلبان اصلاً و ابداً نمی‌توانند به فکر انتخابات ۱۴۰۰ باشند زیرا مردم دیگر به اصلاح‌طلبان رأی نمی‌دهند و به همین دلیل آنها هیچ شانسی نخواهند داشت. در واقع مردم در دوم اسفند ۹۸ نشان دادند به هیچ وجه با رویکرد فعلی جریان اصلاحات موافق نیستند.

محمود صادقی: اصلاح طلبان سرمایه اجتماعی خودشان را در جاهایی صرف کردند که توانایی اثرگذاری نداشتند و آن افراد در قبال مجموعه اصلاح طلبان پاسخگو نبودند بنابراین این سرمایه اجتماعی به شدت آسیب دیده است.

کرباسچی: بازگرداندن امید و اعتماد خیلی کار سختی است. وقتی یک جامعه امیدوار با آن شور وحرارت می‌آید و با استقبال خود در انتخابات‌های ۹۲، ۹۴ و ۹۶ پای کار اصلاح‌طلبان می‌ایستند و بعد مجموعه دولت، مجلس، شورای شهر و همه مجموعه نیروهای اصلاح‌طلب و معتدل کاری می‌کنند که آنها ناامید شوند؛ بازیابی سرمایه اجتماعی کار ساده‌ای نیست که گمان کنیم با دوتا شعار و چهارتا مصاحبه و… می‌توان امید را به مردم برگرداند.

محمدعلی افشانی: عملکرد دولت و امیدی‌های مجلس دهم، عملکرد اصلاح‌طلبان رانتی، شفاف نبودن اینکه اصلاح‌طلبان چه چیزی را و چگونه می‌خواهند اصلاح کنند، رد صلاحیت‌ها و کاهش قدرت انتخاب مردم در کاهش سرمایه اجتماعی اصلاح‌طلبان تاثیرگذار است.

علی تاجرنیا: اصلاحات هر اندازه که در عرصه قدرت باقی مانده به همان نسبت سرمایه اجتماعی‌اش را از دست داده است. وی در جای دیگر نیز می‌گوید: من معتقدم هرچقدر که ما در دروه آقای احمدی نژاد و عملکرد بد او سرمایه اجتماعی بدست آوردیم را در دولت روحانی از دست دادیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول