اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

مبارزه با زمین‌خواری از اولویت‌های کاری دادگستری استان فارس است

رئیس‌کل دادگستری استان فارس گفت: بر اساس تاکیدات رئیس قوه قضائیه مبارزه با زمین‌خواری از اولویت‌های کاری دادگستری استان بوده و به همین منظور اقدامات ارزشمندی از سوی دادستان‌های سراسر حوزه‌های قضایی استان فارس انجام‌شده است.

مبارزه با زمین‌خواری از اولویت‌های کاری دادگستری استان فارس است

به گزارش سرویس اجتماعی خبرگزاری فارس از شیراز، به نقل از روابط عمومی دادگستری فارس، ششمین نشست شورای قضایی استان فارس در سال جاری با حضور رئیس‌کل دادگستری استان فارس، سایر اعضای شورای قضایی استان فارس و حسن نوروزی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و در راستای اجرای مصوبات سفر ریاست معظم قوه قضائیه به استان فارس برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید کاظم موسوی رئیس‌کل دادگستری استان فارس هدف از ششمین نشست شورای قضایی را در راستای اجرای مصوبات سفر حضرت آیت‌الله رئیسی ریاست معظم قوه قضائیه به استان فارس دانست و گفت: با توجه به مصوبات سفر رئیس قوه قضائیه مقرر شد تا قسمتی از اعتبارات اختصاص‌یافته به دادگستری فارس و سازمان‌های وابسته به قوه قضائیه در استان فارس از محل اعتبارات استانی تأمین شود.

رئیس شورای قضایی استان فارس گفت: رفع کمبودها، تجهیزات و امکانات و فضاهای فیزیکی موجود در دادگستری استان و سایر دستگاه‌های وابسته به قوه قضائیه در فارس کمک به مردم و تسریع در روند خدمت‌رسانی به مردم عزیز است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی در نشست شورای قضایی فارس از رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان فارس خواست تا در تخصیص اعتبارات لازم جهت رفع نواقص و کمبودها و نیز بازسازی و تعمیر و تجهیز برخی از ساختمان‌های دادگستری فارس و سازمان‌های وابسته به قوه قضائیه در استان فارس از محل اعتبارات استانی مصوبات سفر ریاست معظم قوه قضائیه به استان فارس و پیگیری این مصوبات از سوی استاندار فارس تعامل و همراهی لازم را داشته باشند.

مبارزه با زمین‌خواری از اولویت‌های کاری دادگستری استان فارس است

 وی در ادامه به موضوع مبارزه با زمین‌خواری و تثبیت و ثبت مالکیت اراضی ملی اشاره کرد و گفت: بر اساس تاکیدات رئیس قوه قضائیه مبارزه با زمین‌خواری از اولویت‌های کاری دادگستری استان فارس بوده و به همین منظور اقدامات ارزشمندی از سوی دادستان‌های سراسر حوزه‌های قضایی استان فارس انجام‌شده است.

رئیس‌کل دادگستری استان فارس با قدردانی از تلاش‌های هاشمی مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک استان فارس در حوزه تثبیت مالکیت اراضی گفت: اداره کل ثبت‌اسناد و املاک استان فارس در راستای تثبیت مالکیت اراضی جلسات متعددی را با استانداری، دستگاه‌های متولی امر زمین، امور اراضی، منابع طبیعی، سازمان بازرسی، وزارت نیرو و اداره کل راه و شهرسازی برگزار کرده است که در مدت یک ماه گذشته بیش از ۶۴۲ هزار متر از اراضی ملی تثبیت شد و یک‌میلیون از اراضی ملی نقشه‌ها حدنگاری شده است.

تشکیل کارگروه ویژه رفع اختلافات میان موجر و مستاجر

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی در این نشست به موضوع رفع اختلافات میان موجر و مستاجر در روزهای اخیر و تشکیل کارگروه ویژه در این نشست خبر داد و گفت: بر اساس بخشنامه معاون اول قوه قضائیه و مصاحبه دادستان کل کشور این بخشنامه لازم‌الاجرا است اما به‌منظور اجرای هر چه‌بهتر این بخشنامه مقرر شد تا کمیته‌ای با حضور معاون قضایی و برنامه‌ریزی دادگستری فارس، سرپرست شوراهای حل اختلاف استان و معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس تشکیل و موارد کلی تصویب و ضمن ارائه راهکار عملی، اجرای یکپارچه و واحد این طرح در سطح استان فارس اجرائی شود.

وی در ششمین نشست شورای قضایی استان فارس به موضوع زندان و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها نیز اشاره کرد و بر پیگیری جدی برخی از موارد ازجمله انتقال زندان مرکزی شیراز، کاهش جمعیت کیفری زندان، تعیین تکلیف زندانیان تحت قرار که زندانیان تحت قرار باید هدف‌گذاری شود تأکید کرد.

پیگیری و بررسی درخواست‌ها و نامه‌های مردمی به ریاست معظم قوه قضائیه

نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس از پیگیری و بررسی درخواست‌ها و نامه‌های مردمی به ریاست معظم قوه قضائیه نیز اشاره کرد و گفت: پس از سفر ریاست معظم قوه قضائیه به استان فارس درخواست‌ها و نامه‌های مردمی جمع‌آوری شد و از سوی کارگروهی که به همین منظور تشکیل گردیده است این درخواست‌ها موردبررسی قرار می‌گیرد و نامه‌ها نیز به نحو مقتضی پاسخ داده می‌شود و در صورت لزوم فرد یا افراد به‌صورت حضوری به دادگستری استان دعوت می‌شوند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی در پایان با اشاره به سیاست‌های کلان قوه قضائیه در خصوص کاهش اطاله دادرسی نیز گفت: کاهش اطاله دادرسی و رسیدگی به‌موقع به پرونده‌های قضایی در راستای مختومه کردن پرونده‌های معوق و قدیمی و کسر از آمار از دیگر اقدامات و برنامه‌هایی است که دادگستری استان فارس با جدیت تمام دنبال می‌کند و لازم است قضات شعب و رؤسای حوزه‌های قضایی استان بر روی آمار عملکردی و ابلاغات الکترونیک اهتمام لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/ م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول