اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

اعتراض جوانان شهر چمران خوزستان به استخدام غیربومی‌ها

جمعی از شهروندان جویای کار شهر چمران ماهشهر در تجمع مقابل بیمارستان نفت، گفتند: جذب نیروهای غیربومی حتی در سطح کارگران خدماتی و حراست بیمارستان، عادلانه نیست.

اعتراض جوانان شهر چمران خوزستان به استخدام غیربومی‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرماهشهر، امروز مردم شهر چمران در اعتراض به استخدام کارگران غیربومی در بیمارستان نفت بندرماهشهر، مقابل درب این بیمارستان دست به تجمع اعتراضی زدند.

عساکره یکی از شهروندان معترض در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، اظهار کرد: در شرایطی که اکثریت جوانان تحصیل کرده شهرستان بیکار هستند و با مشکلات معیشتی دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند؛ مسؤولین بدون توجه به این مسئله کارگرانی را از سایر نقاط کشور در این بیمارستان مشغول به کار می‌کنند.

وی افزود: استخدام افرادی در واحدهای خدماتی و حراستی که مستلزم داشتن مهارت و تخصص خاصی نیست و افراد واجد شرایط زیادی در منطقه برای این کار وجود دارد، خیانت بزرگی در حق مردم بندرماهشهر و به ویژه مردم شهر چمران است که در چند قدمی این بیمارستان سکونت دارند.

موسوی از دیگر افراد معترض به استخدام کارگران غیربومی در این بیمارستان خاطرنشان کرد: جوانان شهر چمران خواسته‌ای جز اشتغال و رفع مشکلات معیشتی ندارند؛ اما در هر بار اعتراض و مطالبه حقوق ابتدایی خود هیچ پاسخی از مسوولین دریافت نمی‌کنیم.

وی اضافه کرد: این در شرایطی است که ما هر روز شاهد رفت‌و‌آمد کارگران و مدیران غیربومی به محل کار خود در صنایع مستقر در این شهرستان خود هستیم؛ موضوعی که نتیجه‌ای جز ایجاد اختلاف طبقاتی در شهرستان نداشته است، این واقعیت ظلم به مردم این منطقه است.

یکی از کارمندان بیمارستان نفت که نخواست نامش فاش شود به خبرنگار فارس گفت: متاسفانه در یک سال اخیر که خدمات پشتیبانی بیمارستان از سوی هلدینگ خلیح فارس به یک شرکت خصوص به نام طب صنعت محول شده است، کارگران زیادی بدون داشتن مهارت خاصی در واحد خدمات و حراست استخدام شده‌اند.

وی ادامه داد: این شرکت در این مدت از هر روشی برای مخفی کردن این اقدامات غیرقانونی خود استفاده کرده است؛ به عنوان مثال در یک اقدام عجیب حتی از درج نام و نام خانوادگی کارکنان جدیدالاستخدام حراست بر روی لباس آنان، برای مخفی کردن موضوع امتناع کرده است.

این کارمند متذکر شد: در حال حاضر تمامی امور خدمات پشتیبانی بیمارستان از اختیارات مدیریت خارج و تنها بر عهده شرکت خصوصی طب صنعت می‌باشد.

بنا بر این گزارش، حبیب آقاجری نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی  در دیدار روز گذشته خود با مدیران هلدینگ‌خلیج فارس به اختصاص سهمیه و اولویت نیروهای بومی در استخدام‌های پیش رو تاکید کرد و اظهار کرد: در صورت تحقق این امر درصد بیکاری در شهرستان کاهش خواهد یافت که همین موضوع بشدت در از بین بردن محرومیت‌ها موثر خواهد بود.

وی یادآور شد: مردم از شرایط فعلی به‌شدت ناراضی هستند و واقعاً وجود تبعیض و اختلاف طبقاتی در چنین شهرستانی قابل قبول نیست و می‌بایست با مدیریت صحیح و ایجاد زمینه اشتغال و تقسیم عادلانه امکانات بین مردم، اختلاف طبقاتی را از بین برد.

تلاش خبرنگار فارس برای گفت‌و‌گو با مدیریت بیمارستان و مدیریت شرکت طب صنعت بی‌نتیجه ماند.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول