اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

برگزاری آیین عزاداری ماه محرم با رعایت کامل پروتکل بهداشتی در گچساران

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی گچساران گفت: آیین های عزاداری ماه محرم امسال در گچساران تا حد امکان در فضاهای باز همراه با رعایت نکات بهداشتی و حفظ فاصله گذاری اجتماعی برگزار می شود.

برگزاری آیین عزاداری ماه محرم با رعایت کامل پروتکل بهداشتی  در گچساران

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، حجت الاسلام هادی خادمی در نشست هماهنگی برگزاری مراسمات عزاداری  دهه اول ماه محرم  اظهار کرد: در راستای برگزاری مراسمات محرم جلساتی را با هیات های مذهبی مداحان و هیئت امنا  مساجد برگزار خواهد شد و پروتکل بهداشتی متذکر خواهیم شد.

وی با بیان اینکه ما با کرونا باید زندگی کنیم و زندگی در جریان است گفت:  امسال مراسم اباعبدالله الحسین (ع)با رعایت کامل  پروتکل بهداشتی برگزار می‌شود.

 سرپرست سازمان تبلیغات اسلامی گچساران ابراز کرد: دستور العمل برگزاری مراسمات ماه محرم آمده است که مراسمات سینه زنی و زنجیر زنی در فضای باز با رعایت کامل پروتکل بهداشتی انجام خواهد گرفت که در این زمینه انتظار داریم شهرداری و دیگر دستگاه ها در زمینه گند زدایی  مکان عزاداری همکاری  لازم را داشته باشند.

   خادمی با بیان اینکه هم می شود برای امام حسین(ع)  عزاداری کرد و هم می شود پروتکل بهداشتی را رعایت کرد، گفت: انتظار می‌رود که ایستگاه‌هایی  برای سلامت  عزاداران در محل عزاداری  از سوی شبکه بهداشت و هلال احمر تعبیه  و در این زمینه همکاری  لازم  را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه  شهروندان  توجه ویژه ای به نذر ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده در ماه محرم امسال داشته باشند، افزود:با توجه به شیوع بیماری کرونا برگزاری آیین های عزاداری  ابا عبدالله حسین (ع)  نسبت به سالهای قبل  متفاوت برگزار می‌شود.

سرپرست  سازمان تبلیغات اسلامی گچساران با تاکید بر سلامت شهروندان در ایام ماه محرم گفت: آیین های عزاداری ماه محرم امسال در گچساران تا حد امکان در فضاهای باز همراه با رعایت نکات بهداشتی و حفظ فاصله گذاری اجتماعی برگزار می شود.  

خادمی خاطرنشان کرد: برای حفظ سلامت عزاداران در این ایام زمان برگزاری عزاداری کاهش می‌یابد.

وی افزود:یکی از سیاست ها و رویکردهای مهم تبلیغات اسلامی گچساران افزایش تعداد هیأت های مذهبی این شهرستان در ماه محرم  به منظور کاهش تمرکز جمعیت حفظ هر چه بیشتر سلامت عزاداران خواهد بود.

 انتهای پیام/82031

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول