اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

«نذر طبیعت» کنیم

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: «نذر طبیعت» یکی از پیشنهادات محیط زیست برای نجات و حفظ آهوان منطقه است.

«نذر طبیعت» کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حسین آبسالان عصر امروز در نشست صمیمی با خبرنگاران در حاشیه بازدید از دشت سهرین اظهار کرد: باید از همه توان برای حفظ محیط زیست استفاده کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان با اشاره به اینکه « نذر طبیعت» یکی از پیشنهادات محیط زیست برای نجات و حفظ آهوان منطقه است، عنوان کرد: در گذشته دشت سهرین به این صورت نبوده و دارای مرتع و قنات بوده که با شخم زدن‌های مکرر به این روز افتاده است.

وی افزود: ۱۰۰ تا ۱۵۰ گونه گیاهی و گل در منطقه حفاظت‌ شده سرخ‌آباد می‌روید اما اکنون مدیریت ناردست، هم این گونه‌های گیاهی را به نابودی کشیده شده و هم زیستگاه آهوان را تهدید می‌شود.

آبسالان به تفاوت اقتصاد وابسته به نفت و اقتصاد سبز و بومی ــ محلی اشاره کرد و گفت: متاسفانه به منابع طبیعی، آب و خاک که هزاران بار ارزش بیشتری نسبت به انرژی‌های تجدیدناپذیر دارند، توجه نمی‌کنیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان با اشاره به اجرای نذر طبیعت برای احیای آب و دشت‌های مناطق حفاظت شده بیان کرد: آهوها از دست کشاورزان همیشه در حال فرار هستند در حالی که اگر محلی برای زیستگاه آهوان باز شود و دیم‌کاری انجام نشود و رفت و آمد نباشد می‌توان به حفظ ذخایر ژنتیکی امیدوار بود.

وی با اشاره به اینکه دشت جای درختکاری نیست و جای مرتع‌داری است، تصریح کرد: مناطق حفاظت شده می‌توانند به محلی برای گردشگری تبدیل شوند.

انتهای پیام/۷۳۰۰۹/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول