اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

رصد هوشمند تجهیزات شهری منطقه 2

شهردار منطقه ۲ تهران گفت: با راه اندازی سامانه موبایلی دیده بان و نصب برچسب کد QR روی تجهیزات شهری، شهروندان منطقه 2 فعالیت های مدیریت شهری را نظارت و کنترل می کنند.

رصد هوشمند تجهیزات شهری منطقه 2

به گزارش گروه شهری خبرگزاری فارس، رسول کشت پور شهردار منطقه 2 با اشاره به اینکه بهره مندی از فن آوری های نوین در ارتقای کیفی خدمات رسانی مهمترین رویکرد مدیریت منطقه است، افزود: بدین منظور  با راه اندازی سامانه موبایلی دیده بان، امکان رصد و دریافت گزارش شهروندان از عملکرد تجهیزات شهری به صورت مصور و آنلاین فراهم شد.

وی افزود: در این طرح  با نصب برچسب کد QR بر روی تجهیزات شهری از جمله پل های مکانیزه، مخازن پسماند، وسایل ورزشی و بازی کودکان بوستان ها و...این تجهیزات شناسه دار شده و بدین شکل بر اساس کد شناسایی تعریف شده، امکان پیگیری و نظارت ایجاد شده است.

کشت پور با بیان اینکه سامانه به نحوی طراحی شده است که همه مدیران شهری به اطلاعات ثبت شده دسترسی دارند گفت: امکان بازخورد گیری و پاسخگویی مصور به درخواست ثبت شده یه صورت آنلاین از دیگر قابلیت های این سامانه است.

شهردار منطقه 2 ایجاد فرصت بهره مندی مدیریت شهری از مشارکت شهروندان در بهبود خدمات رسانی را از دستاوردهای این سامانه نظارتی هوشمند برشمرد و گفت: امکان گزارش گیری براساس بازه زمانی مشخص از دیگر قابلیت های این سامانه است که با تحلیل داده ها امکان شناسایی نواقص و همچنین طراحی خدمات براساس برنامه از پیش تعیین شده  فراهم می شود.

کشت پور گفت: در حال حاضر بیش از 3 هزار عدد از تجهیزات شهری منطقه 2 به سیستم نظارت هوشمند تجهیز شده است و در تلاش هستیم با همکاری سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران امکان اتصال سامانه دیدبان ۲۴ به سامانه های تهران من، ۱۳۷ و ۱۸۸۸ فراهم شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول