اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

مردم در ماه محرم از سفر به شهرها و روستاها خودداری کنند

استاندار مرکزی گفت: ستاد ملی کرونا برای سفر در دهه اول محرم و محدودیت اعمال نکرده، اما مردم با مدیریت سفر از حضور در روستا و شهرهای استان به خاطر انتقال بیماری خودداری کنند.

مردم در ماه محرم از سفر به شهرها  و روستاها خودداری کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، سید علی آقازاده ظهر امروز در نشست قرارگاه پدافند زیستی استان مرکزی اظهار کرد: محرم امسال به خاطر شیوع ویروس کرونا متفاوت از گذشته برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: مردم باید برای حفظ سلامت خود و دیگران در این ایام دستورالعمل های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را با جدیت رعایت کنند.

استاندار مرکزی با بیان اینکه برخی هیات‌های مذهبی با توجه به وضعیت بیماری اعلام کرده‌اند مراسم عزاداری ندارند، گفت: انتظار داریم باقی هیات‌ها نیز به خاطر حفظ سلامت عزاداران این رویه را در پیش بگیرند تا بتوان این بیماری را کنترل کرد.

آقازاده با اشاره به لزوم بهره‌گیری از ظرفیت بسیج و سپاه در اجرای مصوبات پدافند زیستی بیان داشت: انتظار داریم هایت‌های مذهبی شرایط را درک کرده و در برگزاری مراسم به درستی دستوالعمل‌ها را رعایت کنند، ضمن اینکه قرار نیست باید به صورت ارشادی، ایجابی و مشورتی مردم را به رعایت پروتکل‌ها سوق داد. 

وی بر لزوم همکاری تنگاتنگ مرکز بهداشت، فرمانداری‌ها و هیات‌های مذهبی تاکید کرد و ادامه داد: هرساله مردم در ایام عاشورا و تاسوعا برای استفاده از آیین سنتی‌ به شهرها و روستاها سفر می‌کنند که خواهش داریم امسال به دلیل موج دوم کرونا از سفر خود صرف‌نظر کنند و با مدیریت سفر از حضور در روستا و شهرهای استان به خاطر انتقال بیماری خودداری کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی نیز گفت: متاسفانه در برخی از روستاها میزان استفاده از ماسک کمتر از ۵۰ درصد است که این جای بسی نگرانی است.

بهروز اکرمی افزود: با توجه به افزایش تردد کشاورزان به شهرها برای فروش محصولات نیاز است جهاد کشاورزی، بخشداری و فرمانداری‌ها همکاری کنند تا سلامت این عزیزان با خطر مواجه نشود.

وی تصریح کرد: بر اساس گزارش‌های رسیده صنف نانوایی‌ها توجهی به زدن ماسک ندارند که باید برخوردهای لازم صورت گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی با اشاره به انجام ۲ هزار و ۱۹۰ بازرسی در هفته اخیر از سوی تیم‌های مختلف استان بیان داشت: از این تعداد ۲۸۷ مورد اخطار کتبی و ۱۹ واحد متخلف صنفی پلمب شده‌اند.

اکرمی با اشاره به اینکه مراسم عزاداری محرم باید در محیط روباز برگزار شود و هیات‌ها حق برگزاری مراسم در مسجد، حسینه، مدرسه و مصلی را ندارند، گفت: حرکت دسته‌های عزاداری از یک مکان به مکان دیگر و همچنین حمل چلچراغ و طبخ نذورات ممنوع است.

 وی از ادارات آموزش و پرورش و ورزش و جوانان خواست فضاهای روباز خود را در اختیار هیات‌های مذهبی قرار دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز گفت: متاسفانه دورهمی‌های شبانه و خانوادگی، عروسی در خانه، تالار باغ و یا  عزاداری موجب افزایش این بیماری در استان شده است.

سید محمد جمالیان اظهار کرد: شهرستان‌های دلیجان و شازند در رعایت پروتکل‌های بهداشتی همکاری لازم را ندارند، در حال حاضر هفت شهر استان مرکزی در وضعیت قرمز قرار دارند.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول