اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

حیات تاسیسات گردشگری دشوار شده است/ گردشگری، بزرگترین آسیب‌دیده از کرونا

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان با بیان اینکه تحمل شرایط خسارات از کرونا برای برخی از تاسیسات گردشگری ناممکن شده است گفت: در حالی که این تاسیسات همراه با پروتکل‌ها خدمات ارائه می‌کردند، برخی با بی‌توجهی موجب اعمال محدودیت شدند.

حیات تاسیسات گردشگری دشوار شده است/ گردشگری، بزرگترین آسیب‌دیده از کرونا

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علی مالمیر ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی بررسی مشکلات گردشگری و خسارت در ایام کرونا اظهار کرد: شرایط کرونا و مشکلات ناشی از آن در سراسر جهان مشابه است اما گردشگری و صنایع وابسته به آن، دچار خسارات زیادی شدند.

وی با بیان اینکه صنعت گردشگری در سال ۹۹ بسیار متضرر شده و ماه‌های درآمدزایی را از دست داد گفت: تحمل این شرایط برای این صنعت سخت و برای برخی ناممکن است به طوری که تعدادی از تاسیسات از صحنه خارج خواهند شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان با تاکید بر اینکه دود بی‌توجهی برخی افراد به شرایط کرونایی مستقیم به چشم تاسیسات گردشگری رفت افزود: در حالی که تاسیسات گردشگری همراه با پروتکل‌ها خدمات ارائه می‌کردند، برخی با بی‌توجهی موجب محدودیت شدند.

وی با بیان اینکه سفر ممنوع نیست اما باید اعتماد ایجاد کنیم که مردم بپذیرند می‌توان همراه با سفر ایمنی داشت تا چرخ گردشگری نیز بچرخد گفت: باید بار هزینه‌ای سفر را بین تاسیسات گردشگری تقسیم کنیم به طوری که یک بخش را دولت به صورت یارانه‌ای پرداخت کند، بخشی را مسافر و بخشی هم از سوی تاسیسات باشد تا به نقطه سر به سر رسید و بتوان با این شیوه از حیات تاسیسات نیز حفاظت کرد.

مالمیر با بیان اینکه هتل‌های ما در ایام عید سطح اشغال زیر یک درصد داشتند گفت: با توجه به اینکه هتل‌ها درآمدی ندارند باید دریافتی چون عوارض و مالیات نیز از آنها دریافت نشود.

وی با بیان اینکه خبر خوشی از ثبت جهانی هگمتانه در راه است بیان کرد: امیدواریم پیگیری‌های ما نتیجه‌بخش باشد و به زودی شاهد ثبت جهانی هگمتانه باشیم.

آماده‌سازی شهر همدان برای گردشگری/ جبران خسارات کرونا سخت است

شهردار همدان نیز گفت: بستر توسعه گردشگری شروع شده اما با شیوع کرونا همه متضرر شدند و تمام خسارات به زودی جبران نمی‌شود زیرا وضعیت اقتصادی خوبی نداریم.

عباس صوفی با بیان اینکه در آینده اتفاقات خوبی چون راه‌اندازی راه‌آهن تهران - همدان - سنندج در پیش است افزود: آماده‌سازی شهر برای گردشگری به مانند اینکه چندین هتل در حال ساخت است، از دیگر اتفاقات خوب گردشگری است.

وی با تاکید بر اینکه تأمین زیرساخت‌های خوبی برای گردشگری و استقبال از گردشگران در حال انجام است تصریح کرد: همدان جزو شهرهایی است که حرف زیادی برای گفتن در حوزه گردشگری دارد.

شهردار همدان با بیان اینکه در حوزه ورودی‌های شهر نیز تلاش‌های زیادی صورت گرفته است گفت: دو مرکز تجاری بزرگ که در زمینه گردشگری نیز اثرگذار هستند، روند اجرایی را طی می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: مرکز عصر طلایی هگمتانه با هزار میلیارد تومان جزو بزرگترین مراکز در کشور است و عملیات اجرایی آن شروع شده و مرکز تجاری اسکای‌مال با ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیز روند اجرایی را دنبال می‌کند.

انتهای پیام/۸۹۰۰۳/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول