اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

دوره مجازی مهارت‌های نمایشی در کانون برگزار شد/پخش فیلم تئاترهای جدید نمایش نِت

دوره مهارت‌آموزی ویژه برگزیدگان هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری در بخش‌های «نمایش صحنه‌ای» و «نمایش کتابخانه‌ای» به شکل مجازی برگزار شد.

دوره مجازی مهارت‌های نمایشی در کانون برگزار شد/پخش فیلم تئاترهای جدید نمایش نِت

به گزارش خبرگزاری فارس، سامی صالحی‌ثابت و علیرضا آقایی مدرسان این دوره، در بخش «صحنه‌ای» به مشاوره کارگردانی، بازیگری و انتخاب سبک بازیگری و هم‌چنین انتخاب نمایش‌نامه و مشخصه‌های تئاتر کودک و نوجوان پرداختند و سپس آثار برگزیده در جشنواره مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

همچنین فرزاد زیدی‌نژاد مدرس بخش نمایش «کتابخانه‌ای»، مباحثی هم‌چون مفاهیم و نحوه شکل‌گیری نمایش کتابخانه‌ای، نقش آن در پرورش فکر و خلاقیت اعضا و شیوه‌های مختلف این نوع نمایش را مطرح کرد و در ادامه آثار برگزیده جشنواره در این بخش نیز مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

در این دوره‌های آموزشی ۱۷۰ نفر از اعضا و مربیان برگزیده در هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و نمایندگان انجمن نمایش استان‌های سراسر کشور حضور داشتند.

یادآوری می‌شود دوره‌ مهارت‌آموزی ‌در روزهای ۲، ۸ و ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ به صورت مجازی برگزار شد.

 
 *فیلم تئاترهای جدید نمایش نت مشخص شد

پخش فیلم تئاترهای نمایش نِت در هفته آخر مرداد و از یکشنبه بیست و ششم تا چهارشنبه بیست و نهم با ۴ فیلم تئاتر ایرانی و خارجی جدید در خدمت مخاطبان و علاقمندان این هنر نمایشی خواهد بود که جدول پخش این آثار به شرح ذیل است:

یکشنبه ۲۶ مرداد از ساعت ۱۸ با پخش فیلم تئاتر ” در مه بخوان ” نویسنده : اکبر رادی  کارگردان : مسعود طیبی، فیلم تئاتر ”  در مه بخوان ” داستان چند معلم که دوران سپاه دانش خود در دهی دور افتاده می گذرانند و اهالی آن روستا را مورد سواستفاده و منفعت طلبی خود قرار می دهند.

محمدرضا آزادفرد، رضا بهرامی، بهروز پناهنده، کهبد تاراج، سهیل ساعی، الهه شه پرست، محمد صادقی، امیر عدل پرور، علیرضا قیدری، بهروز کاظمی در فیلم تئاتر به مدت ۲ ساعت به ایفای نقش می پردازند .

از دیگر عوامل این اثر : دستیار کارگردان: مرتضی برزگرزادگان / منشی صحنه: آناهیتا آذری / طراح صحنه: علی پویا قاسمی / طراح لباس: الهام شعبانی / طراح گریم: بتسابه نعیمایی، مسعود طیبی / مدیر تولید: رضا بهرامی

دوشنبه ۲۷ مرداد از ساعت ۱۸ با پخش فیلم تئاتر خارجی با زیرنویس خارجی ” کوریولانوس” Coriolanus» نویسنده : ویلیام شکسپیر کارگردان : تیم ون سامرن،  فیلم تئاتر ” کوریولانوس » کیوی مارتیس کوریولانوس یک قهرمان جنگ است. او از خانه اش تبعید شده و در جستجوی بازگشت به آنجاست. تام هیدلستون ، مارک گیتیس ، هادلی فریزردر فیلم تئاتر ۲ ساعت و ۴۸ دقیقه ایی به ایفای نقش می پردازند .

سه‌ شنبه ۲۸ مرداد از ساعت ۱۸ با پخش فیلم تئاتر ” نظام آباد ” نویسنده : کهبد تاراج  کارگردان : عرفان پورمحمدی، زندگی چهار جوان در محله نظام آباد که یک سوء تفاهم زندگی تمام آنان را بهم میریزد. اصغر شیرزاد، محسن علی محمدی، هیراد محمدی، نوشین مینایی فرد، محمد نوروزی، ابوالفضل وزیری در این فیلم تئاتر به ایفای نقش می پردازند.

از دیگر عوامل این اثر : مجری طرح: سروش نژاد آذر / موسیقی: دکتر بهنام رحیمی / طراح لباس: زری کریمی / طراح صحنه: رویا منوچهری

چهارشنبه ۱۴ مرداد از ساعت ۱۸ با پخش فیلم تئاتر خارجی بازیرنویس فارسی ” آنتیگونه “ Antigone” نویسنده : سوفوکل  کارگردان : تونی گریش اسمیت، فیلم تئاتر ” روابط خطرناک ” مارکوییز دو مرتویل معشوقه سابقش، ویکومته دو والمنت را قبل از شب عروسیش برای گمراه کردن سیسیل دو ولانجز تحریک می کند. اما، والمنت، مادام تورویل نجیب، و زیبای بی همتا را هدف قرار داده است. جنت مک تایر ، مورفید کلارک ، آدوجا آندو درفیلم تئاتر ۲ ساعت ۲۴ دقیقه ایی به ایفای نقش می پردازند .

 انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول