اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

حمایت از ۲ هزار بیمار کلیوی در زنجان

رئیس انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان با اشاره به حمایت این انجمن از ۲ هزار بیمار کلیوی گفت: استان هشت مرکز دیالیز دارد.

حمایت از ۲ هزار بیمار کلیوی در زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمدرضا طهماسبی امروز در بازدید از دفتر خبرگزاری فارس به مناسبت روز خبرنگار اظهار کرد: اطلاع‌رسانی از خدمات انجام شده و ظرفیت‌های انجمن و نیازهای بیماران کلیوی می‌تواند نقش موثری در جذب خیرین داشته باشد.

رئیس انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان با بیان اینکه از دو بعد اطلاع‌رسانی حائز اهمیت است، بیان کرد: بالا بردن اطلاعات و آگاهی مردم در زمینه جلوگیری از بیماری‌ها و حمایت از بیماران با افزایش اطلاع‌رسانی میسر می‌شود.

حمایت از 2 هزار بیمار کلیوی توسط انجمن

وی با اشاره به اینکه قریب به 2 هزار بیمار در استان زنجان تحت حمایت انجمن حمایت از بیماران کلیوی قرار دارند، عنوان کرد: دو مرکز دیالیز بهمن و انجمن کلیوی و 6 مرکز شهرستانی در زنجان فعال است.

طهماسبی با اشاره به اینکه با توجه به آمار موجود در جامعه امکان افزایش بیماران کلیوی وجود دارد، عنوان کرد: این موضوع در پی افزایش بیماری‌های زمینه‌ای چون دیابت و فشار خون در بین افراد جامعه است.

رئیس انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان با اشاره به اینکه پیش از این بخش پیوند کلیه فعالیت داشته و زمینه ارتباط مطلوب بین اهداکننده و دریافت کننده فراهم می‌شد  و عمل پیوند کلیه تسهیل می‌شد، عنوان کرد: از سال گذشته بخش پیوند کلیه به وزارت بهداشت و از طریق ثبت‌نام در سایت انجام می‌شود که مشکلات خود را دارد.

وی با اشاره به مشکلات متعدد حوزه دیالیز اظهار کرد: این نوع درمان علاوه بر آلام و سختی‌های موجود خود می‌تواند هزینه زیادی برای بیماران به همراه داشته باشد.

طهماسبی با اشاره به اینکه هزینه‌های دارویی بیماران دیالیزی بالا است، بیان کرد: مردم کمک خوبی در این زمینه دارند و تلاش می‌شود با این کمک‌ها نیاز بیماران رفع شود.

رئیس انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان با اشاره به اینکه مجوز فعالیت برای کلینک تخصصی و فوق تخصصی انجمن کلیوی و بخش داروخانه صادر شده است، گفت: این بخش‌ها کار خود را به صورت رسمی آغاز کردند.

وی گفت: این کلینیک ارائه خدمات به صورت آزاد و ارائه خدمات به بیماران را در دستور کار قرار دهد.

طهماسبی با اشاره به اینکه تلاش می‌شود جدا از کمک‌های تخصصی به بیماران براساس نظر مددکار از وضعیت معیشت بیماران کمک‌های لازم را ارائه دهد، ادامه داد: تلاش می‌شود با دریافت کمک از خیرین کمک لازم برای بیماران آماده پیوند کلیه تهیه و آماده شود.

رئیس انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان با اشاره به افزایش اهدای عضو افراد دچار مرگ مغزی شده، عنوان کرد: هزینه پیوند عضو این بیماران پایین است، اما زمان زیادی باید افراد در انتظار نوبت قرار گیرند.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های 1395 و 1396 سالانه به صورت میانگین 30 عمل پیوند انجام می‌شد، گفت: این تعداد در سال گذشته به 22 مورد پیوند کلیه رسیده است که ریشه در انتقال فرآیند پیوند کلیه به سایت وزارت بهداشت داشته است.

طهماسبی با اشاره به اینکه کرونا در جمعیت بیماران کلیوی تاثیر نداشته اما با توجه به مصرف دارو توسط این افراد و ضعف جسمانی امکان بیماری در این افراد بیشتر است، بیان کرد: در بخش دیالیز موارد شیوع مشاهده شده است.

تامین بخش از نیازهای انجمن از طریق احسان مردمی

رئیس انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان در پاسخ به سؤالی در مورد تاثیر کرونا بر کمک‌های مردمی به خیریه‌ها عنوان کرد: کمک‌های مردمی به مؤسسه از دو طریق قلک‌ها و سفارش بنر برای عرض تسلیت انجام می‌شد که با توجه به تعطیلی مجالس کاهش داشته است.

وی با اشاره به اینکه بخشی از درآمدهای انجمن کلیوی از طریق سوق احسان مردم به مؤسسات خیریه بیشتر شده است، عنوان کرد: با این وجود 20 درصد از کمک‌های مردمی به موسسه کاهش یافته است.

طهماسبی با اشاره به اینکه در مناسبت‌های مذهبی خیرین نشان می‌دهند هزینه احسان خود را به سمت مؤسسه هدایت می‌کنند، ادامه داد: امید است، این موضوع در ماه محرم نیز مشاهده شود و موجب التیام درد بیماران شود.

انتهای پیام/۷۳۰۰۹/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول