اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

برنامه این هفته تالارهای نمایشی تئاتر شهر اعلام شد

برنامه این هفته تالارهای نمایشی در حالی اعلام شد که دو نمایش جدید در تالارهای چهارسو و سایه مجموعه تئاتر شهر به صحنه می روند.

برنامه این هفته تالارهای نمایشی تئاتر شهر اعلام شد

به گزارش خبرگزاری فارس، تالارهای چهارسو و سایه مجموعه تئاتر شهر طی هفته جاری میزبان دو نمایش جدید به کارگردانی آرش دادگر و مسعود طیبی هستند.

«اودیسه 2020» عنوان تازه ترین نمایشی است که از روز دوشنبه 27 مرداد ماه به نویسندگی امین طباطبایی و کارگردانی آرش دادگر در تالار چهارسو به صحنه می رود.  در نمایش «اودیسه 2020» که از تاریخ یاد شده  ساعت 19:30 با مدت زمان 80دقیقه و قیمت بلیت 40 هزار تومان به صحنه می رود. امین طباطبایی - آرش دادگر و ندا حبیبی به عنوان بازیگر حضور دارند. 

به گفته آرش دادگر نمایش «اودیسه 2020» یک روایت نمایشی متفاوت درباره جنگ تروا وسازنده اسب چوبی است که «اولیس» شخصیت نمایش پس از 10 سال آوارگی به خانه باز می گردد. در تالار سایه نیز نمایش جدید دیگری به نام «فقط چهل روزه بودم» به نویسندگی مسعود هاشمی نژاد و کارگردانی مسعود طیبی از روز جمعه 24 مرداد ماه اجرای خود را آغاز کرد. 

«فقط چهل روزه بودم» داستان زندگی زنی است که چهل روز با روح همسر نویسنده اش که در اثر کرونا فوت کرده، زندگی می کند و حالا  نقطه اوج داستان در چهلمین شب رخ می دهد. در این نمایش که ساعت 19 به مدت زمان 45 دقیقه و قیمت بلیت 30 هزار تومان روی صحنه می رود، ایمان‌میرهاشمی، آرزو صفی‌یاری به عنوان بازیگر حضور دارند. 
نمایش «جوادیه (بیست متری)» به نویسندگی کهبد تارج ، کارگردانی رضا بهرامی و بازی آرش فلاحت پیشه، آیه کیانپور، امیرعدل پرور، هومن بنایی که از روز 16 مرداد ماه اجرای خود را در تالار قشقایی تئاتر شهر آغاز کرده، ساعت 19:30 با مدت زمان 75 دقیقه و قیمت بلیت 40 هزار تومان به اجرای خود ادامه می دهد. 
این اثر نمایشی قصه چهار نفر از بچه محله های جوادیه تهران است که در دهه شصت هر کدام زندگی خود را داشته اند و در حال حاضر که انها مرده اند به محله خود می ایند و روایت خاطرات محله و‌زندگی خود را در گذشته می کنند.

*پیام تسلیت مدیر مجموعه تئاتر شهر به مناسبت درگذشت مسعود سمیعی

مدیرمجموعه تئاتر شهر با انتشار پیامی درگذشت مسعود سمیعی نمایشنامه نویس، بازیگر و کارگردان تئاتر را تسلیت گفت.

سعید اسدی مدیر مجموعه تئاترشهر با انتشار متنی درگذشت مسعود سمیعی نمایشنامه نویس، بازیگر، منتقد و کارگردان تئاتر را تسلیت گفت.

در متن منتشرشده از سوی سعید اسدی آمده است: «هرکس که به راستی هنر را برگزیند، علاوه بر حلاوتش، رنج و سختی اش را هم به جان می خرد. همین است که هنرمند بودن شجاعت ایستادن در میانه‌ میدان رنج و لذت توأمان است.

 امروز سوگوار هنری مردی هستیم که بار سبکی تحمل ناپذیر بودن در میدان هنر را ، بی آنکه در پی نام و نانش باشد، به دوش کشید و غریبانه رفت.

 مدیریت مجموعه تئاترشهر درگذشت آقای مسعود سمیعی، نمایشنامه نویس و کارگردان ایرانی را به خانواده گرامی ایشان و هنرمندان تئاتر ایران تسلیت می گوید.»

مسعود سمیعی نمایشنامه نویس ، بازیگر  کارگردان در 67 سالگی دارفانی را وداع گفت . 

 این هنرمند بروجردی در  سال ۱۳۳۲ متولد و  در  رشته  ادبیات نمایشی تحصیل کرد. سمیعی از رزمندگان دفاع مقدس است که حدود ۴۰ سال است در عرصه هنرهای نمایشی، به نمایشنامه نویسی و کارگردانی مشغول است و نگارش بیش از  30نمایش حرفه ای در پرونده خود دارد. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول