اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

واگذاری 9 ساله بزرگترین خانه خشتی جهان/بازگشایی درب خانه حاج‌آقاعلی از امروز

طی تفاهم‌نامه‌‌ای، بزرگترین خانه خشتی جهان به مدت ۹سال به شهرداری رفسنجان واگذار شد.

واگذاری 9 ساله بزرگترین خانه خشتی جهان/بازگشایی درب خانه حاج‌آقاعلی از امروز

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، صبح امروز با حضور موسوی‌آیت‌اللهی معاون عمرانی استاندار کرمان و جمعی از مسئولان مراسم انعقاد قرارداد واگذاری خانه حاج آقاعلی به شهرداری رفسنجان در بزرگترین خانه خشتی جهان برگزار شد.

محمدرضاعظیمی‌زاده شهردار رفسنجان در حاشیه این مراسم اظهار داشت: سعی کردیم فضای شهری دارای تنوع برای شهروندان ایجاد کنیم و در زمینه توسعه گردشگری هم این مسیر را پیش می‌بریم.

وی خانه حاج‌آقاعلی بزرگترین خانه خشتی جهان را یکی از جاذبه‌های ارزشمند گردشگری استان کرمان برشمرد که می‌تواند محل تعاملات مردم رفسنجان و سایر نقاط کشور باشد.

 

شهردار رفسنجان تصریح کرد: از یک سال قبل مذاکراتی مبنی بر واگذاری این خانه به شهرداری صورت گرفت که در نهایت قرار شد بهره‌برداری از آن به مدت ،۹ سال به شهرداری واگذار شود.

از امروز که درب خانه حاج‌آقاعلی باز می‌شود

سیدمصطفی موسوی‌آیت‌اللهی معاون عمرانی استاندار کرمان عنوان کرد: بزرگترین خانه خشتی جهان در روستای قاسم‌آباد حاجی با ۱۲ هزار مترمربع مساحت و ۷هزار متر مربع زیربنا یک بنای فاخر در دنیا به حساب می‌آید که حیف بودکه درب بنا بسته باشد.

وی ادامه داد: زیبنده نبود که گردشگران پشت درب بسته این خانه بیایند و برگردند و از امروز که درب خانه حاج‌آقاعلی باز می‌شود نباید بگذاریم بسته شود.

معاون عمرانی استاندار کرمان خاطرنشان کرد: ۹ ماه قبل در این مکان جلسه‌ای برگزار شد و جلسات دیگری  نیز در خصوص استفاده از خانه خشتی و واگذاری به شهرداری برگزار شد که قرار شد به مدت ۹ سال بعنوان فضای اقامتی تفریحی اداره کند و آنچه حائز اهمیت است این است که درب خانه بسته نشود.

وی با بیان اینکه ۸۲ شهر در سطح استان داریم که هرکدام به نوعی با مشکلاتی مواجه‌اند، افزود: با تعاملی که شهرداری و شورای شهر رفسنجان دارند، کمترین مشکلات را در این مجموعه شاهد هستیم.

 

موسوی‌آیت‌اللهی عنوان کرد: طبق توافقی که صورت گرفته هزینه‌ای که صندوق موقوفات کشور در این محل برای مرمت و سایر هزینه‌ها انجام داده، ۶/۵ میلیارد تومان بوده که شهرداری باید طی مدت ۹ سال آن را به این صندوق بپردازد که بخشی از آن به‌صورت نقد است.

اداره این مجموعه هیج منافاتی با نیت واقف ندارد

حجت‌الاسلام یوسفی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه رفسنجان گفت: در مدت ۹ سال شهرداری مستاجر اوقاف است و این خانه در سه دوره سه ساله واگذار شده است.

یوسفی ابراز داشت: اداره این مجموعه هیج منافاتی با نیت واقف ندارد و عزاداری در ایام محرم در حسینیه و مسجد که وقف حاج‌آقاعلی است، انجام می‌شود.

انتهای پیام/۸۰۰۱۶/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول