اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

وعده تأمین اعتبار 66 میلیارد تومانی برای تکمیل پروژه فاضلاب ساری و تصفیه خانه بابل

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مازندران از وعده تامین اعتبار 66 میلیارد تومانی برای تکمیل پروزه فاضلاب ساری و تصفیه‌خانه بابل خبر داد و گفت: مقرر شد این اعتبارات تا یک‌ماه آینده تخصیص یابد.

وعده تأمین اعتبار 66 میلیارد تومانی برای تکمیل پروژه فاضلاب ساری و تصفیه خانه بابل

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، طرح تصفیه‌خانه فاضلاب مدول دوم شهر ساری که از سال ۹۳ عملیات اجرایی آن شروع شد، با بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجراست و با بهره‌برداری از این پروژه حدود ۲۵ درصد از شهروندان ساری از تصفیه‌فاضلاب شهری برخوردار می‌شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مازندران گفت: مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب شهر ساری حدود ۲۴ هزار متر مکعب ظرفیت دارد که تاکنون برای آن بیش از ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

مجید عبداللهی در حاشیه بازدید معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی از این پروژه به خبرنگار فارس افزود: برای تکمیل این پروژه با پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۰ درصد حدود ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

وی اضافه کرد: مدول اول این پروژه در سال ۹۳ به بهره‌برداری رسید و حدود ۱۰۵ هزار نفر از جمعیت شهرستان ساری از تصفه‌خانه فاضلاب بهره‌مند شدند و با بهره‌برداری از مدول دوم در صورت تامین اعتبار حدود ۱۰۵ هزار  نفر از جمعیت مرکز مازندران از آن بهره‌مند می‌شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مازندران در ارتباط با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در محل اجرای پروژه تصفیه‌خانه بابل، اظهار کرد: برای منظور ارتقای کیفی تصفیه‌خانه بابل و بخش لجن فاضلاب با حجم ماهانه ۷۰ متر مکعب مقرر شده است که ۲۵ میلیارد تومان اعتبار اختصاص پیدا کند.

وی با اعلام اینکه در این سفر بحث آزادسازی ماده ۲۳ در اجرای طرح‌های فاضلاب را پیگیری کردیم، افزود: این موضوع مورد موافقت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور قرار گرفته و مقرر شده که مکاتباتی در این زمینه انجام شود که با عملیاتی کردن ماده ۲۳ روند پیگیری برای تعریف پروژه‌های فاضلاب شهری از سرعت مناسبی برخودار می‌شود.

به گزارش فارس، طرح تصفیه‌خانه فاضلاب مدول دوم شهر ساری که از سال ۹۳ عملیات اجرایی آن شروع شد، با بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجراست و با بهره‌برداری از این پروژه حدود ۲۵ درصد از شهروندان ساری از تصفیه‌فاضلاب شهری برخوردار می‌شوند.

مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب شهر ساری حدود ۲۴ هزار متر مکعب ظرفیت دارد که تاکنون برای آن بیش از ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شد.

برای تکمیل این پروژه با پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۰ درصد حدود ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

مدول اول این پروژه در سال ۹۳ به بهره‌برداری رسید و حدود ۱۰۵ هزار نفر از جمعیت شهرستان ساری از تصفه خانه فاضلاب بهره‌مند شدند و با بهره‌برداری از مدول دوم در صورت تامین اعتبار حدود ۱۰۵ هزار  نفر از جمعیت مرکز مازندران از آن بهره‌مند می‌شوند.

براساس آمار میزان برخورداری مازندران از تصفیه‌خانه فاضلاب حدود ۲۰ درصد است که نسبت به میانگین کشوری حدود ۳۰ درصد کمتر است.

انتهای پیام/۸۶۰۰۴/ج

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول