اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

کمک ۲۵۰ میلیون ریالی کانون مساجد به آسیب‌دیدگان کرونا

رئیس اداره ارشاد تویسرکان از فعالیت ۵۷ کانون فرهنگی و هنری مساجد در این شهرستان خبر داد و گفت: ۲۵۰ میلیون ریال در قالب بسته‌های بهداشتی و غذایی بین نیازمندان آسیب‌دیده از کرونا کمک شده است.

کمک ۲۵۰ میلیون ریالی کانون مساجد به آسیب‌دیدگان کرونا

علی نورعلیئی امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در تویسرکان از فعالیت ۵۷ کانون فرهنگی و هنری مساجد در این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: اکثر روستاهای شهرستان دارای کانون فرهنگی و هنری مساجد هستند و روستاهای که در آن کانون فعال نیست به دلیل عدم همکاری هیات امنای این مساجد است.

وی از اهداف کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد را جذب طیف کودک، نوجوان و جوان دانست و افزود: همکاری ارکان مساجد اعم از امام جماعت، هیات امنا، مسوول کانون و حتی پایگاه مقاومت بسیج برای تحقق این هدف بسیار مهم و حائز اهمیت است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان تویسرکان با اشاره به اینکه توسعه فعالیت‌های قرآنی، فرهنگی و هنری در کانون مساجد با حضور کودکان، نوجوانان و جوانان ممکن می‌شود تاکید کرد: با برنامه‌ریزی و به کارگیری نبوغ خلاقانه این قشر می‌توان از مساجد به عنوان پایگاه معنوی در راستای تربیت و پرورش نیروی انسانی دینی و انقلابی توانمند به نحو شایسته بهره برد.

وی مساجد را بارزترین و امن‌ترین کانون برای تبلیغ و نشر معارف دینی در جامعه خواند و تصریح کرد: مساجد سنگر رشد فرزندان رشید ایران اسلامی و مبارزه با ظلم و استکبار بوده که بر همین اساس همه باید با محوریت آن برای تقویت شخصیت اعتقادی و معنوی کودکان، نوجوانان و جوانان تلاش کنیم.

نورعلیئی در ادامه از فعالیت تاثیرگذار ۱۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد در سطح شهرستان سخن گفت و افزود: برخی از کانون‌های مساجد ما به دلیل عملکرد قابل توجهی که در حوزه وظایف خود داشتند صاحب امتیاز و تقدیر شدند.

وی از کسب رتبه دوم کانون فرهنگی و هنری مساجد تویسرکان در مباحث عملکرد و ثبت فعالیت به موقع آن در سامانه«فهما» در استان خبر داد و تلاش مسوولان و فعالان کانون مساجد این شهرستان را در انجام اقدامات پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا قابل دفاع و شایسته تقدیر دانست.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تویسرکان با اشاره به تهیه و توزیع بسته‌های متعدد بهداشتی و سلامت و غذایی به ارزش ۲۵۰ میلیون ریال از سوی کانون مساجد تویسرکان خاطرنشان کرد: این اقدام با همراهی و همکاری هیات‌های مذهبی، پایگاه‌های مقاومت بسیج و مراکز نیکوکاری مساجد صورت گرفت.

وی از توزیع ۴۰۰ مرغ از سوی کانون فرهنگی و هنری مسجد علی‌بن موسی الرضا(ع) در قالب رزمایش کمک مومنانه خبر داد و گفت: بیش از ۴۰۰ بطری مواد ضدعفونی کننده نیز از کانون فجر روستای جیجانکوه تهیه و توزیع شده است.

نورعلیئی از توزیع ۹۴ بسته معیشتی هر بسته به ارزش ۳ میلیون ریال در سه مرحله با محوریت کانون فرهنگی و هنری مساجد روستای کهنوش با کمک خیران و پایگاه بسیج بین خانواده‌های نیازمند آسیب‌دیده از کرونا خبر داد و یادآور شد: علاوه بر کمک‌های انجام شده یک‌هزار و 200 نفر در روز عید غدیر خم اطعام شدند.

انتهای پیام/۸۹۰۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول