اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

علائم ناشایع کرونا

عضو ستاد مقابله با کرونای تهران گفت: علایم گوارشی مانند اسهال، سکسکه، علایم نورولوژیک مثل سکته‌های مغزی، عفونت نخاعی و خستگی و بدن درد بسیار شدید برخی از علایم ناشایع کروناست که اخیرا بیشتر مشاهده می‌شود.

علائم ناشایع کرونا

عضو ستاد مقابله با کرونای تهران با اشاره به افزایش آمار ابتلا و فوتی‌های کرونا طی ماه اخیر، گفت: در حال حاضر اکثر بیمارستان‌ها کاملا درگیر این بیماری بوده و با حداکثر ظرفیت مشغول به ارایه خدمت هستند.

علائم ناشایع بیماری کرونا

دکتر رضا جلیلی خشنود با اشاره به برخی از علایم ناشایع کرونا که اخیرا مشاهده می‌شود، اظهار کرد: علایم گوارشی مانند اسهال، سکسکه، علایم نورولوژیک مثل سکته‌های مغزی، عفونت نخاعی و خستگی و بدن درد بسیار شدید برخی از علایم ناشایع کروناست که اخیرا بیشتر مشاهده می‌شود.

مبتلایان به کرونا خود درمانی نکنند / دیر به بیمارستان مراجعه نکنید

وی با بیان اینکه اخیرا اکثر بیماران کرونایی با وضعیت حاد و بدحال مراجعه می‌کنند، گفت:‌ ترس از ابتلا با مراجعه به مراکز درمانی، مراجعه به مطب‌ها و ماندن در منزل و خود درمانی برخی از دلایل این مساله است. به همین دلیل تنها زمانی که بدحال شده و علایم شدیدی مانند افت شدید اکسیژن، تب بالا و تنگی نفس دارند به بیمارستان مراجعه می‌کنند.

خلیلی ادامه داد: کووید ۱۹ یک بیماری ویروسی است که علایم آن از یک بدن درد خفیف تا دامنه‌ای از تب با سرفه و تنگی نفس به عنوان علایم شایع و علایم ناشایعی مانند مشکلات گوارشی و نورولوژیکی متفاوت است. بنابراین توصیه ما این است که بیماران حتی اگر علایم خفیفی دارند برای دریافت توصیه‌های درمانی و پیگیری‌های مرتبط با ادامه درمان و پیشگیری از بروز شرایط حاد و غیر قابل بازگشت به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مراجعه کنند.

رئیس بیمارستان شهدای تجریش در پایان  تصریح کرد: بیمارستان‌ها غیر از کرونا رسالت‌های دیگری هم دارند و باید پاسخگوی سایر بیماران غیرکرونایی هم باشند؛ بنابراین در تمامی مراکز درمانی اصل تفکیک کلیه بخش‌های بیماران کرونایی و غیرکرونایی رعایت می‌شود، ولی متاسفانه به غلط اینگونه جا افتاده که یک بیمارستان کرونایی و دیگری غیرکرونایی است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول