اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

نقش اساسی فضای مجازی و رسانه‌ها در مقابله با فساد

معاون سیاسی - اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: امروز نقش فضای مجازی و رسانه‌ها در کشور در سالم سازی و مقابله با فساد همپای نظام، قوه قضاییه و دولت و حتی شاید بیشتر باشد زیرا امروز همه مردم آگاه هستند و نقش خبرنگاران در این دنیای پرتحرک فوق العاده قوی است.

نقش اساسی فضای مجازی و رسانه‌ها در مقابله با فساد

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، علی زینی وند شامگاه پنج‌شنبه در مراسم تجلیل از خبرنگاران و اختتامیه ششمین جشنواره مطبوعات استان اظهار کرد: قدرت قلم و بیان خبرنگار به افکار عمومی قدرت میدهد، نقش خبرنگاران در دنیا فوق العاده قوی و تاثیرگذار است.

معاون سیاسی - اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان افزود: در استان همه باید به افکار عمومی شکل دهند و روند توسعه استان به سمتی شکل داده شود که فرصت از دست نروند.

وی ادامه داد: امروز آنچه جهت گیری را تغییر می دهد تعریف گفتمان مبتنی بر واقعیت با تکیه بر دانش و پژوهش است که باید به دغدغه عمومی تبدیل شود.

زینی وند با بیان اینکه سیستان و بلوچستان از نیروی با پشتکار و با انگیزه بر خوردار است گفت: اگر خبرنگاران بتوانند بر روی مسائل اساسی استان تاکید کنند می توانند بیش از هر برنامه ریزی کلانی برای توسعه استان تاثیرگذار باشند.

معاون سیاسی - اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: امروز نقش فضای مجازی و رسانه‌ها در کشور در سالم سازی و مقابله با فساد همپای نظام، قوه قضاییه و دولت و حتی شاید بیشتر باشد زیرا امروز همه مردم آگاه هستند و نقش خبرنگاران در این دنیای پرتحرک فوق العاده قوی است.

وی تاکید کرد: اگر خبرنگاری به خاطر نقد منصفانه مورد شکایت واقع شده باید شکایت پس گرفته شود.

تلاش رسانه های استان در تولید محتوا در ایام کرونا ستودنی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم اظهار کرد: افتخار داریم که در دورانی که کرونا شایعه شده و دنیا با این ویروس درگیر است رسانه های استان با دست خالی در حوزه تولید محتوا در سطح ملی در سطح استان های برتر بوده اند.

حسین مسگرانی با اشاره به اینکه  ارتباط بسیار خوبی بین اصحاب رسانه و شورای اطلاع رسانی وجود دارد گفت:  خوشبختانه توافق اولیه بین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزیر راه و شهرسازی صورت گرفته که خبرنگاران بنا به شرایطی که اعلام می شود دارای مسکن شوند.

تجلیل از رتبه های برتر جشنواره مطبوعات

مدیرعامل خانه مطبوعات سیستان و بلوچستان  نیز در این مراسم با اشاره به اختتامیه ششمین جشنواره مطبوعات سیستان و بلوچستان اضافه کرد: این جشنواره در 2 بخش اصلی و ویژه برگزار شد که شرکت کنندگان در بخش ویژه آثارشان را در حوزه های ایثار، شهادت و جبهه مقاومت با تاکید بر شهادت حاج قاسم سلیمانی و معرفی ظرفیت های نهفته استان به دبیرخانه ارسال کردند.

محمد هادی طهرانی مقدم اضافه کرد: بخش ویژه این جشنواره نیز در بخش گزارش خبری، توصیفی، تحلیلی و ویدئویی، خبر، یادداشت و سرمقاله، مصاحبه تفضیلی، عکس، تیتر، طراحی و صفحه آرایی، طنز و کاریکاتور، پوستر و اینفوگرافیک برگزار  و داوری ها در تهران توسط اساتید برجسته حوزه رسانه و مطبوعات انجام شده است.

وی با اشاره به ارسال 188 اثر به ششمین جشنواره مطبوعات، خاطرنشان کرد: فراخوان ششمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری سیستان و بلوچستان آذر ماه 98 منتشر و به علاقمندان تا پایان دی ماه 98 مهلت داده شد تا آثار خود را در بخش های اعلام شده ارسال کنند که در پایان موعد مقرر در بخش اصلی 139 اثر توسط 56 شرکت کننده و در قسمت ویژه 49 اثر از سوی 26 خبرنگار به دبیرخانه جشنواره رسید که در نهایت 25 نفر به عنوان نفرات اول تا سوم انتخاب شدند.

تجلیل از برگزیدگان ششمین جشنواره مطبوعات، خبرنگاران دفاع مقدس و پیشکسوتان این عرصه و اعضای سابق هیئت مدیره خانه مطبوعات به همراه 150 نفر از خبرنگاران عضو این خانه از جمله برنامه های این مراسم بود.

انتهای پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول