اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

ممنوعیت برپایی برخی از مراسم آئینی و سنتی ایام محرم در نطنز

فرماندار شهرستان نطنز گفت: چند برنامه آیینی و سنتی که ممکن است باعث اجتماع مردم در کنار هم و سرایت بیماری شود مانند مراسم نخل‌گردانی، جغجغه زنی و تعزیه‌خوانی امسال به خاطر شیوع بیماری کرونا و رعایت سلامت مردم برگزار نمی‌شود.

ممنوعیت برپایی برخی از مراسم آئینی و سنتی ایام محرم در نطنز

رمضان‌علی فردوسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نطنز با اشاره به شیوع بیماری کرونا در دنیا اظهار کرد: با توجه به احتمال سرایت این بیماری در تجمعات امسال در ستاد مدیریت بیماری مبارزه با بیماری کرونا تصمیم گرفتیم مراسم عزاداری با حساسیت ویژه و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود.

فرماندار نطنز افزود: همچنان که رهبر معظم انقلاب تأکید فرمودند حتماً به توصیه کارشناسان و نظر اعضای ستاد مدیریت مبارزه با کرونا توجه شود، در ستاد مدیریت مبارزه با بیماری کرونا تصمیم گرفته شد ضمن احترام به همه مردم و عزاداران حسینی برنامه‌های ماه محرم امسال با محدودیت‌هایی برگزار شود.

وی گفت: برگزاری مراسم عزاداری بر این مبناست که در همه حسینیه‌ها و در فضای باز و به‌ صورت ثابت در هیأت‌ها برنامه‌ها در مدت‌زمان محدود به مدت دو ساعت با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی دو متر هر طرف و همچنین زدن ماسک و بدون هیچ‌گونه پذیرایی انجام شود.

فردوسی خاطرنشان کرد: البته چند برنامه آیینی و سنتی که ممکن است باعث اجتماع مردم در کنار هم و سرایت بیماری شود مانند مراسم نخل‌گردانی، جغجغه زنی و تعزیه‌خوانی امسال به خاطر عدم شیوع این بیماری و رعایت سلامت مردم برگزار نمی‌شود.

انتهای پیام/۶۳۰۲۵/ر۱۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول