اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

احتمال تعیین تکلیف خانه هنرمندان طی 3 روز آینده/ پیشنهاداتی که در صف انتظار تأیید هستند

رئیس حوزه هنری اصفهان گفت: پیشنهادانی پیرامون موضوع خانه هنرمندان ارائه شده اما تصمیم‌گیری نهایی تاکنون صورت نگرفته است که در 2 الی 3 روز آینده جلسه جمع‌بندی و تصمیم‌گیری نهایی برگزار خواهد شد.

احتمال تعیین تکلیف خانه هنرمندان طی 3 روز آینده/ پیشنهاداتی که در صف انتظار تأیید هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، چند هفته از انتشار خبر واگذاری مالکیت خانه هنرمندان اصفهان از حوزه هنری به بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان و برخورد نامناسب با تجمع هنرمندان، واکنش‌ها و اظهارنظرها و همچنین قول و قرارها برای تعیین تکلیف خانه هنرمندان اصفهان و وضعیت هنرمندان این شهر می‌گذرد اما هنوز خبر خوشی به اهالی هنر و هنرمندان نصف جهان نرسیده است و به نظر می‌رسد مسؤولان مربوطه همه چیز را به دست زمان سپرده‌اند.

پیشنهاداتی که در صف انتظار تایید و یا رد هستند

در همین راستا پس از گذشت ۲۰ روز از اتفاقات مذکور به منظور پیگیری نتیجه و روند اقدامات صورت گرفته از سوی حوزه هنری و بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان، مهدی احمدی‌فر، رئیس حوزه هنری اصفهان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: در خصوص موضوع پیش آمده پیشنهاداتی ارائه شده اما تصمیم‌گیری نهایی تاکنون صورت نگرفته، چرا که دوستان ما در بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان گفتند، باید این پیشنهادات را به تهران منعکس کنند، به همین دلیل در ۲ الی ۳ روز آینده جلسه جمع‌بندی و تصمیم‌گیری نهایی برگزار خواهد شد.

وی با بیان آنکه پیشنهادات ارائه شده درون سازمانی بوده، رسانه‌ای کردن آن پیش از تصمیم نهایی صحیح نیست، تأکید داشت: همه پیشنهادات و تلاش‌ها در راستای باقی ماندن کاربری این عمارت همچون گذشته برای هنرمندان است.

احمدی‌فر در خصوص وضعیت تالار اندیشه و سینمای ایران ابراز داشت: امور حقوقی هر دو نهاد در حال بررسی و پیگیری وضعیت این دو مکان هستند و برای به نتیجه رسیدن آن نیازمند زمان هستیم.

در ادامه عباس احمدی، مدیر روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان نیز با تأکید بر عدم تغییر کاربری ساختمان هنرمندان، بیان داشت: بحث اصلی بر سر اداره و مدیریت این عمارت است و هنوز موارد آن مشخص نشده که طی جلسات آینده تصمیمات نهایی گرفته خواهد شد.

وی با اشاره به وضعیت تالار اندیشه گفت: تلاش ما این است در چند روز آینده، شاید هم‌زمان با این موضوع اشاره‌ای به وضعیت این تالار شود.

آن چه بر خانه هنرمندان گذشت

گفتنی است، عمارت خانه هنرمندان اصفهان بنایی متعلق به حدود ۸۰ سال پیش و عهد پهلوی است که طی ۳۰ سال گذشته زیر نظر و حمایت حوزه هنری تحت عنوان «خانه هنرمندان» مشغول به فعالیت بوده و محل برگزاری نشست‌ها، دوره‌ها و اجتماعات هنرمندان اصفهانی است به طوری که سالانه بیش از ۱۰۰ انجمن فرهنگی هنری در این مکان برگزار می‌شود.

مهدی احمدی فر، رئیس حوزه هنری اصفهان پیش از این در گفت‌وگو با فارس اذعان داشت: این عمارت پس از انقلاب به تملک بنیاد مستضعفان درآمد که پس از ادغام این نهاد با بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان، این بنیاد از سال ۱۳۹۴ تاکنون پیگیر گرفتن مالکیت عمارت خانه هنرمندان بوده که در حال حاضر با رأی صادره دادگاه، بنیاد شهید اصفهان مالک عمارت هنرمندان شده و حوزه هنری، شهرداری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل آموزش و پرورش اصفهان از این عمارت خلع ید شده‌اند، وی همچنین از پیگیری این موضوع در ستاد مرکزی و امور حقوقی خبر داده بود.

 همچنین داریوش وکیلی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان، ضمن بیان اینکه این نهاد موظف به دفاع از حقوق ایثارگران است، رسالت اصلی بنیاد شهید را کار فرهنگی دانسته و تأکید کرد که قصد تغییر کاربری این بنا را ندارند و خانه هنرمندان همچنان محفلی برای هنرمندان اصفهان باقی خواهد ماند.

اتفاقات مربوط به خانه هنرمندان اصفهان با واکنش و اعتراض جمعی از اهالی هنر و هنرمندان در فضای مجازی و تجمع در مقابل این عمارت و البته برخورد با این تجمع همراه شد و واکنش مهدی دادمان، رئیس حوزه هنری به منظور حمایت از این هنرمندان را درپی داشت.

وی در پست اینستاگرامی خود ضمن ابراز تأسف از این اتفاق و برخورد ناشایست با هنرمندان اصفهانی نوشت: «مشکل را با بنیاد شهید، مالک قانونی این ساختمان حل خواهیم کرد، خانه هنرمندان اصفهان خانه و مأمن اهالی هنر این شهر بوده، هست و خواهد بود».

انتهای پیام/۶۳۱۰۶/ر۳۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول