اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

داوطلبان کاشانی اهدای پلاسما بدون هماهنگی مراجعه نکنند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان از داوطلبان اهدای پلاسما خواست بدون هماهنگی به صورت حضوری مراجعه نکنند.

داوطلبان کاشانی اهدای پلاسما بدون هماهنگی مراجعه نکنند

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، محمد حاجی جعفری روز پنجشنبه در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: پلاسما درمانی تابع شرایط ویژه پزشکی بوده و این شرایط برای اهدا پلاسما برای تمامی اهدا کنندگان انجام می گردد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان تصریح کرد: اهداءکنندگان پلاسما قبل از مراجعه جهت اهدا پلاسما لطفا با شماره تلفن ۵۵۴۴۴۰۱۶ و ۵۵۴۴۲۰۱۵ برای هماهنگی بیشتر در ساعت اداری تماس حاصل نمایند.

وی ادامه داد: قبل از اهدا پلاسما، شرایط اهدا باید احراز شود که این امر توسط کارشناسان دانشگاهی با اخذ شرح حال پزشکی به صورت تلفنی انجام می شود؛ چنانچه شرایط اولیه حاصل بود داوطلب اهدا جهت آزمایش های لازم به آزمایشگاه و در صورت قابل قبول بودن آزمایشات به واحد اخذ پلاسما معرفی می شود.

حاجی‌جعفری با اشاره به اینکه بیماران مبتلا به کرونا که بهبود یافته اند می‌توانند دو الی چهار هفته پس از بهبودی پلاسمای خون خود را برای درمان دیگر بیماران بدحال کرونایی اهدا کنند، یادآور شد: اهدای پلاسما به هیچ عنوان سطح ایمنی بدن را در مقابل ابتلا به کرونا پایین نمی آورد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان اظهار داشت: ذخیره پلاسمای کاشان برای ادامه این روند درمان در منطقه اصلا مناسب نیست و بر این اساس از همشهریان عزیز می‌خواهیم که در صورتی که واجد شرایط برای اهدای پلاسما هستند نسبت به این کار خداپسندانه اقدام کنند.

وی گفت: تاکنون ۵۰ مورد پلاسما اهدا شده است که اکثر این موارد توسط کادر بهداشتی درمانی بوده است در مواردی هم اهداکنندگان دو و حتی سه مورد پلاسمای خود را اهدا کرده‌اند.

انتهای پیام/۶۳۰۱۸/ر۱۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول