اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

نوبت گیری ۷۴ درصد نوآموزان بدو ورود به دبستان

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی از نوبت گیری ۷۴ درصد نوآموزان بدو ورود به دبستان توسط پایگاه های سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی خبر داد.

نوبت گیری ۷۴ درصد نوآموزان بدو ورود به دبستان

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش، حسینی، در حاشیه بازدید از پایگاه های طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان در مشهد، بیان کرد: تاکنون ۷۸۵ هزار نفر از نوآموزان بدو ورود به دبستان معادل با ۷۴ درصد برای سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی در کشور  نوبت گیری کرده اند.

وی ادامه داد: ۴۴۲ هزار از نوآموزان معادل با ۴۱.۵ درصد نیز تاکنون مورد ارزیابی و سنجش قرار گرفته اند.

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی ابراز کرد: تاکنون ۳۵ هزار نفر از نوآموزان یعنی حدود هشت درصد به پایگاه های تخصصی هوش ارجاع  شده اند که از این تعداد تاکنون ۱۸ هزار نوآموز مورد سنجش تخصصی هوش قرار گرفته اند.

حسینی گفت: از این میزان سنجش در پایگاه های تخصصی هوش ۷ هزار نوآموز عادی ، ۱۰ هزار دیرآموز و ۷۲۸ نوآموز استثنایی تشخیص داده شده اند و ۷۵ نوآموز نیز به بهزیستی معرفی شده اند.

وی با بیان اینکه در خراسان رضوی تاکنون ۷۰ هزار نوآموز معادل ۵۷ درصد نوبت گیری کرده‌اند، تصریح کرد: ۳۵ هزار نفر معادل با ۲۹ درصد نیز ارزیابی شده اند.

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی اضافه کرد: با توجه به وضعیت قرمز شهر مشهد و دیر شروع شدن فعالیت پایگاه های سنجش این شهر آمار خراسان رضوی از میانگین کشوری پایین است که نیاز به فعالیت ویژه و گسترده در زمان باقیمانده دارد‌.

حسینی خاطرنشان کرد: دو شیفته شدن پایگاه ها و فعالیت این پایگاه ها در روزهای جمعه به تسریع روند سنجش می تواند کمک کند.

وی ضمن اشاره به اینکه ۲۰۰ پایگاه به پایگاه‌های سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان در سال‌ جاری اضافه شده است، افزود: پیش‌بینی اتاق انتظار برای والدین، افزایش زمان سنجش از ۱۵ به ۳۰ دقیقه، افزایش ساعت کار پایگاه‌ها از چهار به پنج ساعت، پرداخت الکترونیکی وجه سنجش، امکان دوشیفته شدن پایگاه‌ها، الزام کادر سنجش به استفاده از ماسک و دستکش و ضدعفونی مداوم پایگاه‌ از اقداماتی است که امسال در طرح سنجش انجام شده است.

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی بیان کرد: میزان پوشش در سال گذشته به ۹۷ درصد رسید و در سال جاری  پوشش ۹۹ درصدی هدف‌گذاری شده است.

حسینی یکی از راه های مداخلات بهنگام طلایی کاهش سن سنجش نوآموزان است و برای شناسایی به موقع و مداخلات بهنگام باید سنجش را به بدو تولد رساند.

انتهای پیام/ 70071

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول