اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

نتانیاهو ادعای امارات را رد کرد؛ «طرح الحاق را لغو نکردیم»

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تصریح کرد که طرح اشغالگرانه خود در کرانه باختری را لغو نکرده و آن را به تأخیر انداخته است.

نتانیاهو ادعای امارات را رد کرد؛ «طرح الحاق را لغو نکردیم»

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، با آنکه مقام‌های امارات برای توجیه توافق خود جهت عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی گفته‌اند که توانسته‌اند طرح اشغالگرانه این رژیم را متوقف کنند، «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفته که این طرح تنها به تأخیر افتاده و لغو نشده است.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در اظهاراتی دقایقی پیش گفت توافق میان امارات و اسرائیل، «عصر جدیدی» را در روابط میان اسرائیل و جهان عرب آغاز کرده است.

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا ساعتی پیش در بیانیه‌ای اعلام کرد رژیم صهیونیستی و امارات به توافقی برای «عادی‌سازی کامل روابط» دست پیدا کرده‌اند.

«محمد بن زاید»، ولی‌عهد ابوظبی بعد از اعلام این خبر مدعی شد که «در تماس تلفنی با رئیس جمهور آمریکا دونالد ترامپ و نخست‌وزیر اسرائیل بنیامین نتانیاهو، توافق شد که [طرح] الحاق (اشغال) اراضی فلسطین متوقف شود».

با وجود این در متن بیانیه آمده که رژیم صهیونیستی  «اعلام حاکمیت بر مناطق اعلام‌شده در "چشم‌انداز صلح" رئیس‌جمهور ترامپ را تعلیق کرده است.»

متن کامل این بخش از بیانیه به شرح زیر است: «در نتیجه این گشایش دیپلماتیک و بنا به درخواست رئیس‌جمهور ترامپ و با حمایت امارات متحده عربی، اسرائیل اعلام حاکمیت بر مناطق اعلام‌شده در "چشم‌انداز صلح" رئیس‌جمهور ترامپ را تعلیق کرده و تلاش‌های خودش را بر توسعه روابط با سایر کشورها در جهان عرب و اسلام متمرکز خواهد کرد.»

نتانیاهو با بیان اینکه طرح «گسترش حاکمیت اسرائیل بر بخش‌هایی از کرانه باختری» هنوز روی میز است گفت که اسرائیل این طرح را به تأخیر انداخته و آن را لغو نکرده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول