اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

سپاه آمادگی احداث بیمارستان در رازوجرگلان را دارد

نماینده مردم بجنورد در مجلس گفت: سپاه آمادگی احداث بیمارستان رازوجرگلان دارد و وزارت بهداشت نیز برای تجهیز آن تعهد داده اما باید کلنگ زنی آن انجام شود.

سپاه آمادگی احداث بیمارستان در رازوجرگلان را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از رازوجرگلان محمد وحیدی ظهر امروز در نشست با فعالان اقتصادی شهرستان رازوجرگلان به امنیت مرز ایران و ترکمنستان اشاره و اظهار کرد: مرز ایران و ترکمنستان در محدوده خراسان شمالی امنیت پایدار مناسبی دارد اما تاکنون ایجاد گذرگاه مرزی برای آن محقق نشده است.

وی خواستار تلاش برای رفع کمبودها و ارتقا شاخص‌ها این شهرستان نیز شد و گفت: امور زیربنایی ازجمله راه مواصلاتی شاخصی برای توسعه شهرستان است که باید با افتتاح راه‌های کلنگ زنی شده در رازوجرگلان، وضعیت بن‌بست برخی جاده‌ها حل شود و افزایش مراودات با مرکز استان محقق شود.

نماینده مردم بجنورد، رازوجرگلان، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم خواستار تعیین تکلیف وضعیت زیرساخت‌های درمانی رازوجرگلان نیز شد و افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا و درک اهمیت سلامت و امور بهداشتی در نقاط مختلف باید امکانات و زیرساخت‌های لازم در شهرستان مهیا شود.

وی از آمادگی سپاه برای ورود به عرصه ساخت بیمارستان رازوجرگلان خبر داد و گفت: وزارت بهداشت برای تجهیز این بیمارستان نیز اعلام آمادگی کرده و باید کلنگ زنی آن در رازوجرگلان انجام شود.

وحیدی به موضوعات اقتصادی در شهرستان اشاره  کرد و گفت: رفع موانع تولید با شعار حل‌شدنی نیست و باید از ظرفیت‌های اقتصادی برای حل مشکل اقتصادی شهرستان کمک گرفت.

وی نوغانداری را ظرفیتی مهم برای شهرستان رازوجرگلان توصیف کرد و گفت: خراسان شمالی و رازوجرگلان حائز مقام چهارم زنجیره نوغانداری در کشور و همچنین دارای بهترین کیفیت نخ ابریشم را در میان محصولات تولید داخل و وارداتی دارد.

وحیدی با تأکید بر حمایت از زنجیره‌های دانش‌بنیان نوغانداری خاطرنشان کرد: باید اتفاقات جدید همچون استفاده از لارو برای مصارف درمانی و آرایشی در استان محقق شده و موردحمایت قرار گیرد.

وی نسبت به بی‌توجهی برای راه‌اندازی زنجیره تولید و فناوری پشم در استان نیز گلایه کرد و افزود: چیدن و سوزاندن پشم دام در استان دردی را دوا نمی‌کند بلکه باید این زنجیره تا مرحله ریسندگی و تولید نخ احیا شود که وزارت جهاد کشاورزی برای سرمایه‌گذاری در این بخش اعلام موافقت کرده است.

نائب رئیس کمیسیون آموزش مجلس همچنین درباره ظرفیت اسب اصیل ترکمن رازوجرگلان گفت: باید این شهرستان به تولیدکننده بزرگ اسب و همچنین پرورش‌دهنده استعدادهای ورزشی سوارکاری بپردازد و در حوزه اسب‌داری کمک شود.

وی در انتها با انتقاد از نبود مرکز نگهداری گندم و کارخانه تولید آرد در این شهرستان پرجمعیت تصریح کرد: سرمایه‌گذاری این بخش اعلام آمادگی کرده تا در صورت حمایت مرکز نگهداری گندم و کارخانه آرد در رازوجرگلان راه‌اندازی کند که از صرفه‌جویی در حمل‌ونقل گندم و آرد در این شهرستان می‌توان سرمایه‌گذاری لازم را انجام داد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول