اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

کشف بیش از 55 میلیاردی کالای قاچاق درگچساران/ کاهش 100درصدی نزاع دسته جمعی

فرمانده انتظامی گچساران گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون 55 میلیارد و 954 میلیون و 842 هزار و 500 ریال کالای قاچاق در شهرستان کشف وضبط شد.

کشف بیش از 55 میلیاردی کالای قاچاق  درگچساران/ کاهش 100درصدی نزاع دسته جمعی

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، سرهنگ سید محمد موسوی در نشست خبری با اصحاب رسانه گچساران اظهار کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون 476 کیلوگرم انواع مواد مخدر  در گچساران کشف و ضبط شد.

وی با اشاره به  اینکه مواد مخدر مکشوفه شامل تریاک، هروئین، شیشه و حشیش بوده است، گفت: کشفیات مواد مخدر نسبت به سال گذشته 97درصد افزایش داشته است.

 متلاشی هشت باند توزیع و تهیه مواد مخدر

 فرمانده انتظامی گچساران  با بیان اینکه امسال تعداد446 نفر مصرف کننده، توزیع کننده و قاچاقی  موادمخدر در گچساران دستگیر شده است، ابراز کرد: امسال دستگیری معتادان نسبت به سال گذشته 23درصد افزایش داشته است.

 موسوی با اشاره به اینکه امسال 8باند توزیع و تهیه مواد مخدر منهدم شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش 100درصدی داشته است، عنوان کرد:  در این زمینه 21 نفر قاچاقچی مواد مخدر دستگیر و با تشکیل پرونده و طی مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی گچساران  داده شد.

 کشفیات بیش از 55 میلیاردی کالای قاچاق

 وی در ادامه به کشفیات کالای قاچاق اشاره و اذعان کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون 55 میلیارد و 954 میلیون و 842 هزار و 500 ریال کالای قاچاق  در شهرستان کشف وضبط شد.

فرماند انتظامی گچساران ابراز کرد: در این زمینه 107 دستگاه خودرو  توقیف  و به پارکینگ انتقال داده شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 52درصد افزایش داشته است.

موسوی با بیان اینکه  امسال تعداد 217 متخلف در زمینه قاچاق کالا دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی ارجاع داده شده اند، ابراز کرد:  دستگیری قاچاقچیان کالا در این شهرستان نسبت به مدت مشابه سال قبل 21درصد افزایش  داشته است.

 وی خاطرنشان کرد: عمده کالا‌های قاچاق کشف شده شامل انواع گوشی تلفن همراه، وسایل صوتی و تصویری، نوشیدنی ها، پوشاک  لوازم آرایشی، بهداشتی و مواد خوراکی بوده است.

فرمانده انتظامی گچساران  با اشاره به اینکه از ابتدای سالجاری تا کنون تعداد هفت هزار و 505 تماس تلفنی با نیروی انتظامی تماس حاصل شد که این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل 6 درصد افزایش داشته است، اذعان کرد: 80درصد این ماموریت‌ها عملیاتی شد.

موسوی ادامه داد: امسال 137 نفر سارق منازل و خودرو در شهرستان دستگیر شدند.

 کاهش نزاع دسته جمعی در چند سال اخیر

 وی با اشاره به اینکه از سال 1395تاکنون نزاع دسته جمعی و فردی در شهرستان کاهش داشته است، افزود امسال نزاع دسته جمعی 14درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

 کاهش تصادفات درون و برون شهری

فرمانده انتظامی گچساران به تصادف درون و برون شهری اشاره و خاطرنشان کرد: امسال تصادفات درون شهری 40درصد نسبت به سال گذشته کاهش اما فوتی‌های ناشی از تصادفات در درون شهری 100درصد افزایش  داشته است.

 موسوی ادامه داد: امسال تصادفات برون شهری 58درصد کاهش که منجر به کاهش فوتی 71درصدی شده است.

 کاهش 100درصدی جرائم خشن

 وی ابراز کرد: جرائم خشن  و سرقت به عنف در شهرستان 100درصدکاهش یافته است.

موسوی خاطرنشان کرد:در حال حاضر 70فقره پرونده مربوط به جرائم فضای مجازی و هتک حرمت تشکیل شده است.

 انتهای پیام/82031

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول