اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

کشف و انهدام 17 باند سرقت در استان قزوین

فرمانده انتظامی استان قزوین با اشاره به اینکه ۱۷ باند سرقت با بیش از ۵۳ سارق دستگیر شدند، گفت: این در حالی‌است که این افراد بیش از ۲۹۰ سرقت به ارزش حدود ۳۰ میلیارد تومان انجام داده بودند.

کشف و انهدام 17 باند سرقت در استان قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین سردار مهدی حاجیان فرمانده انتظامی استان قزوین ظهر امروز پنجشنبه در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: خبرنگار با قلم ، تلاش و مجاهدت خود چهره‌ای درست و برآمده از فرهنگ ایران اسلامی را به جهان مخابره می‌کند.

وی افزود: امروز در جنگ رسانه‌ای و نرم افزاری دنیا خبرنگاران سربازان گمنام این عرصه محسوب می‌شوند.

حاجیان عنوان کرد: رواج بیداری اسلامی در منطقه ناشی از ترویج فرهنگ اسلامی و انقلابی توسط شما خبرنگاران بود و توانمندی قلم و زبان شما خبرنگاران باعث شده ایران اسلامی در بین مردم منطقه به خوبی شناخته شود.

وی اضافه کرد:حرف جدید و نو انقلابی اسلامی با ابزار شما به جهان مخابره شده و شما ترویج دهنده فرهنگ مقاومت در منطقه بوده‌اید.

فرمانده انتظامی استان قزوین تصریح کرد: رصد فعالیت پلیس و انعکاس دو سویه فعالیت پلیس و نظرات مردم باعث تشویق و ترغیب ما در برقراری امنیت بوده است.

وی بیان کرد: احساس امنیت اثری بیشتر از خود امنیت دارد و شما رسانه‌ها نقش بسیار مهمی در ایجاد این حس داشته‌اید و باید شما را در برقراری امنیت شریک پلیس بدانیم.

حاجیان عنوان کرد: تفکیک‌ناپذیری زندگی روزمره مردم و تبدیل شدن آن به عصر ارتباطات و رسانه نقش خبرنگار را پر رنگ کرده و مردم به این نقش در هنجارسازی و هنجارآفرینی پی برده و آن را بسیار موثر میدانند.

وی گفت: در جنگ نرم نیز خبرنگاران افسران خط مقدم این جنگ هستند و آگاهی‌بخشی شما باعث خنثی‌سازی توطئه‌های دشمن بوده و خواهد بود.

فرمانده انتظامی استان قزوین ادامه داد: سهم استان قزوین از تصادفات کشور کمتر از سه درصد است این در حالی‌است که 3.6 دهم راههای کل کشور مختص به استان قزوین است.

 

کاهش 46 درصدی تصادفات برون شهری در استان قزوین

وی بیان کرد: در مجموع تصادفات در محورهای استان قزوین در چهارماهه ابتدایی سال ۴۶ درصد کاهش داشتیم که رقم قابل توجهی است.

حاجیان گفت: سرعت غیر مجاز و نقص فنی موثر خودرو به ترتیب بیشترین میزان تخلفات در بزرگراهها و آزادراه‎‌های قزوین را شامل می‌شود.

وی اظهار کرد: در حوزه تصادفات درون شهری نیز متاسفانه با رشد ۴ نفره فوتی روبرو بودیم که غالب آن مربوط به راکبان موتور سیکلت بوده است.

فرمانده انتظامی استان قزوین ادامه داد: در حوزه درون شهرس ۲۷ درصد رشد اعمال قانون داشته‌ایم و برخورد با موتورسواران متخلف در دستور کار جدی ما قرار دارد.

وی بیان کرد: ما مردم را ناظر بر اعمال و رفتار خود می‌دانیم و معتقدیم انتقاد سازنده از پلیس و همچنین تقدیر از پلیس می تواند نقش موثری در عملکرد ما داشته باشد و سامانه ۱۹۷ نیز در همین راستا در اختیار مردم قرار گرفته است.

حاجیان بیان کرد: یکی از اقدامات خوب پلیس حوزه مشاوره و مددکاری بوده و بیش از۸۰ درصد پرونده‌های ارجاع داده شده به این دایره در کلانتری‌ها به مصالحه ختم شده است.

وی تأکید کرد: این امکان را داریم در همه حوزه‌های خاص، مشاوره مددکاری، روانشناسی و حتی حقوقی ارائه دهیم.

فرمانده انتظامی استان قزوین تصریح کرد: ۴۲ درصد مسایل مطرح شده در دایره مددکاری مربوط به مسایل خانوادگی بوده و ۱۸ درصد نیز کیفری بوده است.

وی گفت: با توسعه فضای مجازی و حضور حداکثری مردم در این فضا، حضور پلیس فتا امروز بیش از هر زمانی در فضای مجازی احساس می‌شود.

حاجیان عنوان کرد: نگاه ما به فضای مجازی با مبارزه با جرایم سایبری و همچنین ارایه خدمات مشاوره و پیشگیری از آسیبهای فضای مجازی همراه بوده است.

وی خاطرنشان کرد: آسیب‌ها در این فضا به شدت زیاد است و مردم باید با مراقبت در این فضا از ارتباط برقرار کردن با افراد ناشناس خودداری کنند.

 

افزایش 38درصدی حضور مردم در شبکه‌ اجتماعی

فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: در چهارماهه گذشته۱۳۶ مورد از جرایم این فضا کشف شده و در این راستا۱۳۱ نفر نیز دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

وی با بیان اینکه حضور مردم در شبکه‌های اجتماعی بالغ بر ۳۸ درصد بیشتر شده است اظهار کرد: کلاهبرداری اینترنتی و نشر اکاذیب و هتک آبرو عمده‌ترین جرایم این فضا بوده است.

این مسؤول با اشاره به اینکه ۱۷ باند سرقت با بیش از ۵۳ سارق دستگیر شدند، اظهار کرد: این در حالی‌است که این افراد بیش از ۲۹۰ سرقت به ارزش حدود ۳۰ میلیارد تومان انجام داده بودند.

وی افزود: بالغ بر ۲۰۷ میلیارد تومان انواع کالای قاچاق در چهارماهه نخست سال در استان قزوین کشف شده و کشف قاچاق کالا ۸۸درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

حاجیان عنوان کرد: در سرقت‌های خورد شاهد افزایش ۱۲ درصدی وقوع هستیم اما کشفیات نیز ۲۳ درصد رشد داشته‌ایم.

وی ادامه داد: در ایام کرونا پلیس به عنوان یک سازمان منعطف حضور داشت و در بحث کشف احتکار کالای بهداشتی و همچین برخورد با تخلفات صنوف، استان قزوین جایگاه خوبی در کشور داشت.

 

کشف یک تُن و ۸۰۵ کیلو انواع مواد مخدر در استان قزوین

فرمانده انتظامی استان قزوین اضافه کرد: در مجموع تمام دستگیری‌ها در استان، ۱۷ درصد افزایش دستگیری در چهارماهه گذشته داشتیم.

وی افزود: در استان قزوین در چهارماهه ابتدایی سال ۶۷ درصد افزایش کشف داشته‌ایم و یک تُن و ۸۰۵ کیلو انواع مواد مخدر در استان کشف شده است.

حاجیان در پایان یادآور شد: پلیس برخورد قاطعی با متخلفان و مخلان امنیت و آرامش مردم داشته و با هیچ کس تعارفی نخواهد داشت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول